İlköğretim 6-8. sınıflar fen ve teknoloji etkinliklerinde öğrencilerin karşılaştıkları sorunlar
dc.contributor.advisor | Pekol, Sefa | |
dc.contributor.author | Candan, Sevcan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T12:18:18Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T12:18:18Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/100759 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, İlköğretim 6, 7 ve 8. öğrencilerinin Fen ve Teknoloji dersindeki etkinliklere ilişkin görüşleri belirlemek ve görüşler arasında bazı değişkenler açısından anlamlı farklılıkların olup olmadığını tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Bu doğrultuda araştırmada, nicel araştırma yöntemlerinden tarama, nitel araştırma yöntemlerinden görüşme tekniği kullanılmıştır.Araştırmanın örneklemini 2010-2011 Eğitim-Öğretim yılında Kastamonu merkez ilçedeki 3 ilköğretim okulunda eğitim gören toplam 546 öğrenci ve görüşme yapılan 18 öğrenci oluşturmaktadır.Verilerin analizi sonucu; ilköğretim Fen ve Teknoloji dersindeki etkinliklere ilişkin öğrenci görüşleri arasında, cinsiyet, sınıf, Fen ve Teknoloji dersini sevme, etkinliklerin hepsini yapabilmede .05 düzeyinde anlamlı farklılık tespit edilmiştir.Anahtar kelimeler: Fen eğitimi, sorun, ilköğretim, etkinlik | |
dc.description.abstract | This study aims to identify the views of elementary school students in grades 6 to 8 on activities in Science and Technology classes, and examine whether these views significantly vary with certain variables. To this aim, the quantitative research method of survey was used in the study, as well as the qualitative research method of conducting interviews.The sample of the study consisted of a total of 546 students attending three elementary schools in the central district of the province of Kastamonu in the 2010-2011 academic year. Interviews were conducted with 18 of these students.The data analysis conducted showed that student views on activities in elementary Science and Technology classes significantly varied, at the .05 level of significance, with the variables of gender, grade, enjoyment of the class, and being able to carry out all the activities.Key words: Science education, problems, elementary education, activities | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim 6-8. sınıflar fen ve teknoloji etkinliklerinde öğrencilerin karşılaştıkları sorunlar | |
dc.title.alternative | Problems faced by students in science and technology activities in grades 6 to 8 | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Efficiency | |
dc.subject.ytm | Education problems | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.identifier.yokid | 403658 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 299260 | |
dc.description.pages | 178 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |