Show simple item record

dc.contributor.advisorÇağlar, Atila
dc.contributor.authorOkuyucu, Nihan
dc.date.accessioned2020-12-06T12:18:13Z
dc.date.available2020-12-06T12:18:13Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/100756
dc.description.abstractBu çalışmada, ilköğretim ikinci kademe 8.sınıf öğrencilerinin enerji ve enerji kaynakları konusunda bilgi düzeylerinin araştırılması amaçlanmıştır. Enerjinin verimli kullanılması, enerji tasarrufu konuları milli eğitimin ilk ve ortaöğretim müfredatlarında yer almakta ve daha çocuk yaşlardan itibaren enerji ve enerji kavramı sistematik olarak verilmeye çalışılmaktadır.Bu konuların gerçekte amacına ne kadar ulaştığı, öğrencilerin bu konuları ne düzeyde algıladıkları ve öğrencilerin ne düzeyde önem verdiğini tespit etmek amacıyla 30 sorudan oluşan başarı testi hazırlanmıştır. Araştırma örneklemini 2009-2010 eğitim-öğretim yılında Kastamonu ilinde bulunan 13 ilköğretim okulunda öğrenim gören 410 sekizinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın bulgularına göre sitelerde yaşayan öğrencilerin başarı puanları müstakil evde oturan öğrencilere göre daha yüksek olduğu, öğrencilerin ailelerinin eğitim seviyesi yükseldiğinde öğrencilerin de başarı puanlarının arttığı görülmüştür. Dershaneye giden veya özel ders alan öğrencilerin başarı puanları ise hiçbir ders yardımcısı bulunmayan öğrencilere göre daha yüksek olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe purpose of the study is to investigate 8th grade students? cognitive level about energy and energy sources. Efficient use of energy, energy conservation topics are included of national education curriculum, and more children receive primary and secondary education in the curriculum and, the concept of energy and energy is given systematically at the early levels of education program.An achievement test consisting of 30 questions was prepared for the purpose of how much the topics actually reach the goals, what level students perceive these issues and what level students give importance to these issues. The sample of the study consisted of 410 eighth grade students from 13 primary schools in the Kastamonu city. According to the findings of the research, students living in the apartment sites have students higher achievement scores than students living the single houses. The students' achievement scores increased when the education level of the family increased. To the achievement scores of students taking private courses or private tutoring is found to be higher than that the students who do not get any extra help.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 8.sınıf öğrencilerinin enerji ve enerji kaynakları konusundaki bilgi düzeylerinin araştırılması
dc.title.alternativeThe investigation of cognitive levels of 8th grade primary school students on the subjects of energy and energy sources
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEnergy
dc.subject.ytmProductivity
dc.subject.ytmEnvironment
dc.subject.ytmEducation
dc.identifier.yokid417081
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid299257
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess