İlköğretim 8.sınıf öğrencilerinin enerji ve enerji kaynakları konusundaki bilgi düzeylerinin araştırılması
dc.contributor.advisor | Çağlar, Atila | |
dc.contributor.author | Okuyucu, Nihan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T12:18:13Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T12:18:13Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/100756 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, ilköğretim ikinci kademe 8.sınıf öğrencilerinin enerji ve enerji kaynakları konusunda bilgi düzeylerinin araştırılması amaçlanmıştır. Enerjinin verimli kullanılması, enerji tasarrufu konuları milli eğitimin ilk ve ortaöğretim müfredatlarında yer almakta ve daha çocuk yaşlardan itibaren enerji ve enerji kavramı sistematik olarak verilmeye çalışılmaktadır.Bu konuların gerçekte amacına ne kadar ulaştığı, öğrencilerin bu konuları ne düzeyde algıladıkları ve öğrencilerin ne düzeyde önem verdiğini tespit etmek amacıyla 30 sorudan oluşan başarı testi hazırlanmıştır. Araştırma örneklemini 2009-2010 eğitim-öğretim yılında Kastamonu ilinde bulunan 13 ilköğretim okulunda öğrenim gören 410 sekizinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın bulgularına göre sitelerde yaşayan öğrencilerin başarı puanları müstakil evde oturan öğrencilere göre daha yüksek olduğu, öğrencilerin ailelerinin eğitim seviyesi yükseldiğinde öğrencilerin de başarı puanlarının arttığı görülmüştür. Dershaneye giden veya özel ders alan öğrencilerin başarı puanları ise hiçbir ders yardımcısı bulunmayan öğrencilere göre daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | The purpose of the study is to investigate 8th grade students? cognitive level about energy and energy sources. Efficient use of energy, energy conservation topics are included of national education curriculum, and more children receive primary and secondary education in the curriculum and, the concept of energy and energy is given systematically at the early levels of education program.An achievement test consisting of 30 questions was prepared for the purpose of how much the topics actually reach the goals, what level students perceive these issues and what level students give importance to these issues. The sample of the study consisted of 410 eighth grade students from 13 primary schools in the Kastamonu city. According to the findings of the research, students living in the apartment sites have students higher achievement scores than students living the single houses. The students' achievement scores increased when the education level of the family increased. To the achievement scores of students taking private courses or private tutoring is found to be higher than that the students who do not get any extra help. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim 8.sınıf öğrencilerinin enerji ve enerji kaynakları konusundaki bilgi düzeylerinin araştırılması | |
dc.title.alternative | The investigation of cognitive levels of 8th grade primary school students on the subjects of energy and energy sources | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Energy | |
dc.subject.ytm | Productivity | |
dc.subject.ytm | Environment | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.identifier.yokid | 417081 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 299257 | |
dc.description.pages | 114 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |