Origami etkinliklerine dayalı öğretimin ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin üçgenler ünitesindeki akademik başarılarına ve geometriye yönelik tutumlarına etkisi
dc.contributor.advisor | Unat, Yavuz | |
dc.contributor.advisor | Ünan, Zuhal | |
dc.contributor.author | Takicak, Müjdat | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T12:17:50Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T12:17:50Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/100745 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 8. sınıf matematik ders programında yer alan üçgenler konusunun, origami etkinliklerine dayalı öğretiminin, öğrencilerin akademik başarıları ve geometriye yönelik tutumlarına etkilerini incelemektir. Buna ek olarak; öğrencilerin, origami sanatına yönelik tutumları, origami etkinliklerine dayalı geometri öğretimine yönelik tutumları ve origami etkinlikleri sırasında karşılaştıkları zorlukları belirlemek amacıyla öğrenci görüşlerine başvurulmuştur.Araştırma, 2011-2012 Eğitim-Öğretim döneminde, Kastamonu ilinin Devrekâni ilçesinde biri deney, biri kontrol grubu olan iki ayrı okulda yürütülmüştür. Çalışma deney grubunda 33, kontrol grubunda 32 olmak üzere toplam 65 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Deney grubu öğrencilerine, origami etkinliklerine dayalı geometri eğitimi verilirken, kontrol grubu öğrencilerine de Milli Eğitim Bakanlığı'nın yayınlamış olduğu öğretmen kılavuz kitabındaki etkinlikler uygulanmıştır. Araştırmada yöntem olarak, nitel ve nicel araştırma yöntemini bir araya getiren karma yöntem benimsenmiştir. Araştırmanın desenini, öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen oluşturmaktadır. Araştırmanın nicel verileri için, öğrencilere ?üçgen başarı? testi ile ?geometri tutum testi? uygulanmıştır. Nitel veriler için de öğrencilere, daha önceden belirlenmiş açık uçlu soruları yanıtlamaları istenmiştir. Verilerin analizi için içerik analizi yapılmıştır.Başarı testi için yapılan veri analizi sonucunda, origami etkinliklerine dayalı geometri eğitimi verilen deney grubu öğrencileri lehine anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Geometri tutum testi için yapılan analiz sonucunda ise, deney ve kontrol grubu öğrencileri arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Ek olarak, öğrencilerin sontutum puanları ile sonbaşarı puanları arasında orta düzeyde pozitif bir ilişki olduğu sonucuna varılmıştır. Bunun yanı sıra, öğrencilerle yapılan görüşme sonuçları, öğrencilerin origami sanatına ve origami etkinliklerine yönelik olumlu tutum geliştirdiklerini göstermektedir. Ayrıca öğrenciler bundan sonraki hayatlarında origami sanatı ile uğraşmak istediklerini belirtmişlerdir. Buna karşın, öğrenciler uygulanan etkinlikler sırasında zaman zaman kâğıtları katlamakta zorlandıklarını ifade etmişlerdir.Anahtar Kelimeler: Origami, Üçgenler, ilköğretim Matematik Eğitimi, Matematik Eğitimi | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to investigate the effect of the instruction based on origami activities in triangles which is included in eight grade mathematics curriculum on students? academic success and their geometric attitudes. In addition, interviews were conducted with students in order to determine students? attitudes towards origami art, instruction based on origami activities in teaching geometry, and to determine the difficulties they experience while doing origami activities. The study is conducted with control and experiment groups which are in two different schools located in Devrekani town of Kastamonu city in 2011-2012 academic years. Total of 65 students were involved in the study, in which, 33 of them were in experiment group and 32 of them in control group. In the study, experiment group students were subjected to instruction based on origami activities while students in control group were subjected to activities in the teacher?s book published by Ministry of National Education (MONE-MEB). As a method, mixed method that combines both the qualitative and quantitative research methods. The design of the research in this study is pretest-posttest control group quasi-experiment design. For the quantitative data of the study, both the ?triangle achievement test? and ?geometry attitude test? were applied. For the qualitative data, students were expected to respond to the interview form with open-ended questions that was prepared by the researcher before. The content analysis was used for data analysis. The data analysis for achievement test revealed that there was a significant difference on behalf of experiment group students who received geometry instruction which was based on origami activities. On the other hand, the data analysis for geometry attitude test revealed no significant difference between experiment and control group students. In addition, it was found that there was a medium level positive relation between students? post-attitude scores and post-achievement scores. Moreover, the results of the interviews with students about geometry instruction based on origami activities revealed that students developed positive attitudes toward art of origami and origami activities. Students indicated after the instruction that they would like to endeavor with the art of origami in their future lives. On the other hand, they stated that they sometimes experienced difficulty in folding papers while dealing with the activities applied.Key Words: Origami, Triangles, Elementary Mathematics Education, MathematicsEducation | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Origami etkinliklerine dayalı öğretimin ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin üçgenler ünitesindeki akademik başarılarına ve geometriye yönelik tutumlarına etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of origami based instruction on the 8th grade students' triangle unit academic achievement and attitudes toward geometry | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Triangle | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.identifier.yokid | 430889 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 343125 | |
dc.description.pages | 138 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |