Show simple item record

dc.contributor.advisorÇağlar, Atila
dc.contributor.authorBoz, Can Sercan
dc.date.accessioned2020-12-06T12:16:54Z
dc.date.available2020-12-06T12:16:54Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/100717
dc.description.abstractBu çalışmada, eğitim fakültesi fen bilgisi öğretmen adaylarının enerji kaynakları ve çevreye etkileri konularında bilgi düzeylerinin araştırılması amaçlanmıştır. Fen ve Teknoloji öğretiminin amacı; bireye çevreyi tanıma, sevme, koruma, iyileştirme ve değişen çevre koşullarına uyum sağlama bilincini kazandırmaktır. Buna göre öğretmen adaylarının bu konular hakkındaki bilgi düzeyleri ve konulara verdikleri önemin seviyesinin belirlenmesi amacıyla başarı testi uygulanmıştır. Araştırma örneklemini 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Türkiye'deki 3 üniversitede öğrenim gören 497 fen bilgisi öğretmen adayları oluşturmaktadır. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının enerji kaynakları ve çevreye etkileri konusu ile ilgili bilgi düzeylerini belirlemek amacıyla yapılan araştırmada tarama modeli kullanılmıştır.Alınan sonuçlardan; üniversitelerin başarı sırasının öğretmen adaylarının çevre konusundaki bilgi düzeylerini etkilediği görülmüştür. Enerji kaynakları alt boyutunda erkek öğrencilerin bilgi düzeylerinin kız öğrencilerin bilgi düzeylerinden yüksek olduğu sonucuna varılmıştır. Gelir düzeyinin artmasıyla enerji ve enerji kaynakları kavramlarıyla ilgili bilgi düzeylerinin arttığı sonucuna varılmıştır. Ailedeki bireylerin eğitim seviyelerinin yüksek olması ve ailenin refah düzeyinin artması ile bilgi düzeyleri doğru orantılı olarak artmıştır. İyi liselerde eğitim alan mezunların bilgi düzeyleri diğer liselerden mezun olanların bilgi düzeylerine göre daha yüksek bulunmuştur. Ortaöğretim fen başarısı iyi olan adayların bilgi düzeyleri diğer adayların bilgi düzeylerinden yüksek olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractIn this study, faculty of education of science teachers in the fields of energy resources and the environmental impact is to investigate the level of knowledge. The purpose of science and technology education; individual environmental recognition, like, protection, improvement and adaptation to changing environmental conditions is to bring awareness. Accordingly, prospective teachers' level of knowledge on these issues and the importance given to the subject in order to determine the level of achievement test was administered. The study sample in the 2012-2013 academic year studying at universities in Turkey 3 consisted of 497 science teachers. Science Teachers' energy sources and environmental impacts in order to determine the level of knowledge on the subject of research was used in the screening model.From the results obtained; as the success of the university's student teachers' knowledge about the environment has been shown to affect the levels. Energy resources sub-dimension of the level of knowledge of male students was higher than the level of knowledge of female students has concluded that. With the increase in the level of income related to the concepts of energy and energy sources concluded that the level of knowledge has increased. Higher levels of education of family members and the family's prosperity is directly proportional with the increase in the level of knowledge has increased. Good knowledge of high school graduates in the field of education of the graduates of other high schools were higher than the level of knowledge. Secondary candidates with a good knowledge of science achievement levels are higher than other candidates' knowledge level was observed.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEğitim fakültesi fen bilgisi öğretmen adaylarının `enerji kaynakları ve çevreye etkileri` konusundaki bilgi düzeylerinin araştırılması
dc.title.alternativeFaculty of education science teacher candidates 'energy resources and environmental effects' investigation of knowledge levels
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmScience
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmEnergy
dc.subject.ytmEnvironment
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEnergy resources
dc.identifier.yokid10050696
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid379669
dc.description.pages90
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess