Show simple item record

dc.contributor.advisorKaçar, Ahmet
dc.contributor.authorKargili, Berrin
dc.date.accessioned2020-12-06T12:16:36Z
dc.date.available2020-12-06T12:16:36Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/100708
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı 1982-2006 yılları arasında değişen programlarla birlikte, öğretmen yetiştiren eğitim kurumlarındaki Sınıf Öğretmenliği Programı'nda okutulan matematik derslerinin içeriklerine yönelik araştırma yapmaktır.Araştırma 1982-2006 yılları arasında yapılmış 5 program değişikliğini içermektedir. Program değişiklikleri Temel Matematik, Temel Matematik I, Temel Matematik II, Matematik Öğretimi, Matematik Öğretimi I ve Matematik Öğretimi II derslerinin bu yıllar içindeki içerik değişimini kapsamaktadır.Araştırmada nitel yöntemler kullanılmıştır. Beş program değişikliğinin derslerin içeriklerine yönelik konu tekrarlanma sıklıkları Temel Matematik ve Matematik Öğretimi şeklinde iki ana başlık altında yüzde-frekans tablosu ile verilmiştir.Araştırmada 1982-2006 yılları arasında yapılan program değişikliklerinin Temel Matematik ve Matematik Öğretimi ders içeriklerini olumlu yönde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Bununla birlikte en son yapılan 2006 program değişikliğinin Milli Eğitim Programına en yakın program olmakla birlikte uluslar arası yapılan sınav sonuçları ile birlikte değerlendirildiğinde eksik taraflarının da olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar kelimeler: Sınıf öğretmenliği programı, temel matematik, matematik öğretimi, program değişiklikleri
dc.description.abstractThe aim of this study is to make research on the content of mathematics courses taught in Primary School Teaching Programme which trains teachers with changing programmes between 1982- 2006.This Research includes 5 programme changes carried out between 1982-2006. Program changes include in Basic Mathematics, Basic Mathematics I, Mathematics II, Mathematics Teaching, Teaching of Mathematics I and Mathematics Education II courses and contents of the changes in this year.Qualitative methods were used in this study. Five programs for the contents of the course topics , repetitive frequency of changes are given by the percentage frequency table under two main headings : Basic Mathematics and Mathematics Teaching.In this study , It is concluded that programme changes carried out between the years 1982-2006 affect Basic Mathematics and Mathematics Teaching in a positive way. However, It is also concluded that, latest changes of programme carried out in 2006 is the closest programme to National Education Program, but it also has missing sides when it was evaluated with International exam results. Key words: Primary school teaching programme, basic mathematics., mathematics teaching, programme changesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.title1982-2006 yılları arasında sınıf öğretmenliği programlarında okutulan temel matematik ve matematik öğretimi derslerinin içeriklerinin incelenmesi
dc.title.alternativeAn investigation on definition of mathematics courses taught in primary school teaching programme between 1982-2006
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10066267
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid406021
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess