Show simple item record

dc.contributor.advisorKurnaz, Mehmet Altan
dc.contributor.authorYüzbaşioğlu, Mustafa Kemal
dc.date.accessioned2020-12-06T12:16:28Z
dc.date.available2020-12-06T12:16:28Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/100704
dc.description.abstractFen ve teknoloji dersi doğası/içeriği gereği öğrenciler tarafından zor anlaşılan konuları içerisinde barındırmaktadır. Bu konulardan bir tanesi de öğretim programlarında geniş bir yeri olan ses konusudur. Ses konusunun önemi öğrencilerin konuyu zihinlerinde nasıl yapılandırdıkları sorusunu akıllara getirmektedir.Bu araştırmanın temel amacı, ilköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin, fen ve teknoloji dersi ses ünitesinde sesin oluşumu, iletimi, işitilmesi ve yansıması konularıyla ilgili öğrenci zihinsel modellerini belirlemek ve belirlenen zihinsel modellerden hareketle öğrencilerin ses konusundaki genel zihinsel modellerini ortaya çıkarmaktır.Araştırma özel durum çalışması şeklinde yürütülmüştür. Geliştirilen veri toplama aracı Kastamonu ilinden rastgele seçilen okullardaki toplam 416 sekizinci sınıf öğrencisine uygulanmıştır. Elde edilen bulguların tamamı incelendiğinde öğrencilerin ses konusunda sahip oldukları zihinsel modellerin ağırlıklı olarak Bilimsel Model olduğu tespit edilmiştir.Çalışma sonunda öğrencilerin genel zihinsel modellerinin yeterli olduğu sonucuna varılmıştır. Ulaşılan sonuçlardan hareketle, yetersiz öğrenci zihinsel modelleri için, öğretmenlere ve kitap yazarlarına uyumsuz, görsel ve sözel baskın modele sahip öğrencilerin eksik algılamalarını tamamlayıcı nitelikte içeriklere daha çok yer verilmesi önerilmiştir.
dc.description.abstractAs a course of its nature, the lesson of science covers subjects comprehended hardly by students. One of these subjects is sound which has a broad field in teaching programs. The importance of the subject 'sound' brings to minds the question of how students construct the point in their minds.The basic objective of this research is to determine 8th grade primary school students' mental models related to topics of sound formation, transmission, hearing and reflection in sound unit of Science and Technology, and to detect students' general mental models in the topic of sound by considering the determined mental models.The research was carried out as a case study. The tool developed for data gathering was applied to 416 8th grade students from schools chosen randomly in province, Kastamonu. When all of the findings gained were examined, it was established that mental models of students on the subject of sound were mostly Scientific Model.At the end of the research, it was concluded that general mental models of students were sufficient. By considering the results attained, to remedy inadequate mental models of students, it was recommended to teachers and writers that they should give more places to contents which are in the quality of complementary for incompatible, verbally and visually dominant students' lacking perception.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSes konusuyla ilgili öğrenci zihinsel modellerinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of student mental models on sound
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10071246
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid406014
dc.description.pages112
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess