Fen bilgisi öğretmen adaylarının bazı genetik konularındaki öğrenme durumlarının incelenmesi
dc.contributor.advisor | Altunoğlu, Bahattin Deniz | |
dc.contributor.author | Şeker, Metin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T12:16:06Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T12:16:06Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/100693 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Fen bilgisi Öğretmenliği 2012-2013 eğitim- öğretim yılı 1.sınıf, 2. sınıf, 3.sınıfta öğrenim gören 196 öğretmen adayıyla yürütülmüştür. Araştırmada nicel teknikler kullanılmıştır. Temel genetik kavramlarının ne düzeyde bilindiğini ölçmek amacıyla geliştirilen 22 maddelik çoktan seçmeli genetik kavram testi, 26 sorudan oluşan ve çoktan seçmeli genetik kavram testini destekleyen doğru yanlış testi ve ayrıca öğretmen adaylarının öğrenme yaklaşımlarını belirlemek amacıyla likert tipi bir ölçek veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları, öğretmen adaylarının genetik konulardaki kavramsal anlayışlarının istenilen düzeyde olmadığını ve çok sayıda alternatif kavramlara sahip olduklarını ortaya koymaktadır. Ayrıca sınıf düzeyleri arttıkça öğretmen adaylarının anlama düzeylerinin arttığı görülmektedir. Anlamlı öğrenme yaklaşımını tercih edenlerin genetik kavramları daha iyi anladıkları belirlenmiştir | |
dc.description.abstract | This thesis has been conducted with 196 teacher candidates studying at 1, 2 and 3 year of Secondary Science Teaching Program of Kastamonu University Faculty of Education. Quantity techniques have been used in the study. A genetic concept multiple choice test with 22 questions developed to test basic genetic concepts knowledge level, a true false test with 26 questions that supports the multiple choice test and a likert scale that aims to determine learning approaches of teacher candidates have been used to data collection process. Findings show that teacher candidates do not have a desired level of genetics concepts knowledge and have a big number of alternative concepts. Also, the understanding levels of teacher candidates raise in accordance with their years in the faculty. It has also been determined that those adopting meaningful learning approach have better level of understanding genetics concepts | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Fen bilgisi öğretmen adaylarının bazı genetik konularındaki öğrenme durumlarının incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of science teacher candidates' learning condition in genetic concepts | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10072757 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 406006 | |
dc.description.pages | 117 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |