Show simple item record

dc.contributor.advisorKabataş Memiş, Esra
dc.contributor.authorEvran, Sema Nur
dc.date.accessioned2020-12-06T12:15:54Z
dc.date.available2020-12-06T12:15:54Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-12-31
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/100687
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, argümantasyon uygulamaları boyunca gerçekleşen büyük grup tartışmalarını öğretmen ve öğrenci perspektifinden analiz etmektir. Çalışma, 2013-2014 eğitim öğretim yılında, Türkiye'nin kuzeybatısında bulunan orta ölçekli bir üniversitede Fen Bilgisi Öğretmenliği Bölümünde öğrenim gören üçüncü sınıftaki öğrenciler ile gerçekleştirilmiştir. Altı hafta süren uygulamalarda Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları-I dersi Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme (ATBÖ) yaklaşımı ile işlenmiş ve bu kapsamda yapılan çalışmaya toplamda 25 öğrenci katılmıştır. ATBÖ uygulamalarının yapıldığı bu süreçte, küçük ve büyük grup tartışmaları gerçekleştirilmiştir. Öğrenciler çalışmalarını kendi belirledikleri ve her grupta 3 ya da 4 öğrenci olmak üzere toplamda yedi farklı grupta gerçekleştirmişlerdir. Öğrenciler gruplarında, kendi sorularını hazırlamış, soruları için deneyler tasarlamış, iddialar ortaya atmış ve yaptıkları deneylerle delillerini belirleyerek bu iddialarını desteklemişlerdir. Büyük grup tartışmalarında ise yaptıklarını sınıf arkadaşları ile paylaşmış ve kendi iddialarını savunmuşlardır. Çalışma kapsamında, büyük grup tartışmalarında paylaşılan argümanların kalitesi değerlendirilmiştir. Bunun yanı sıra öğretmen ve öğrenci soruları analiz edilmiştir. Öğrencilere başlangıçta argümantasyon sürecini anlamalarına yardımcı bir aktivite gerçekleştirilmiştir. Daha sonra ise belirlenen mekanik konuları her hafta ATBÖ yaklaşımı ile işlenmiştir. Büyük grup tartışmaları esnasında grupların video kamera kaydı alınmış ve daha sonra bunlar araştırmacı tarafından transkript edilmiştir. Araştırma sonuçları, ATBÖ sürecini yaşayan öğrencilerin, ilerleyen haftalarda daha kaliteli argümanlar oluşturduğunu göstermiştir. Büyük grup tartışmalarında öğretmenin her hafta düşük ve yüksek seviyede sorulara yer verdiği ve sorularıyla müzakere sürecini öğrencilere daha fazla yaşattığı sonucuna ulaşılmıştır. Dahası yapılan bu uygulama ile öğrencilerde; iletişim becerileri, farkındalık, akran desteği, empati yapma eğilimi gibi özelliklerin de olumlu yönde geliştiği gözlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Argümantasyon, araştırma-sorgulama, fen eğitimi, söylem analizi
dc.description.abstractThe present study aims to analyze large-group arguments conducted during argumentation activities from the perspectives of teachers and students. This study was conducted on 3rd grade students from the department of natural science teaching at a medium-sized university located on the northwestern part of Turkey during 2013-2014 academic year. Along the six-week application process, Science Teaching Laboratory Applications-I Course was taught through Argumentation-Based Inquiry (ABI) Approach; and 25 students were included within the study. In these ABI application processes, small- and large-group arguments were held. Students conducted their studies in seven different groups each of which determined by them and consisted of 3 or 4 students. Students prepared their questions in their individual groups; designed relevant experiments; claims and evidences were identified by means of conducted experiments so as to support their claims. In large-group arguments, students shared their activities with their classmates and asserted their cases. Within the scope of the study, quality of arguments shared in large-group arguments was evaluated. Additionally, teacher and student questions were analyzed. First, an activity was held for students to assist them to comprehend the argumentation process. Then, determined mechanical subjects were taught by means of the ABI approach on weekly basis. During large-group arguments, studies of students were recorded; finally they were analyzed by the researcher. The research results indicated that students who experienced the ABI process can set up more quality arguments. With regard to the large-group discussions, it was concluded that teacher included in lower- and higher-level question in every week; and let students to experience the argument process more tenderly. Ultimately, it was observed as a result of the present study that characteristics such as communication skills, awareness, peer support, tendency to show empathy, have developed in positive way.Keywords: Argumentation, inquiry, science teaching, discourse analysisen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen bilgisi eğitimi öğretmen adaylarının argümantasyon tabanlı bilim öğrenme sürecinde büyük grup çalışmalarının incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of group studies of science preservice teachers in argumentation-based inquiry process
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-12-31
dc.contributor.departmentİlköğretim Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10097134
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid447051
dc.description.pages256
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess