Ortaokul öğrencilerinin genel çevre bilgisi düzeylerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Çağlar, Atila | |
dc.contributor.author | Yurttaş, Arefe | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T12:15:31Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T12:15:31Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2019-07-27 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/100676 | |
dc.description.abstract | Çevre ve çevre eğitimi küresel konuların en başında gelmektedir. Toplumda çevresine karşı duyarlı olan bireylerin ortak özelliği çevre bilincine sahip olmalarıdır.Bu çalışmanın amacı erken yaşlardan beri öğrencilere verilen Çevre Eğitiminin, Öğrencilerin Genel Çevre Bilgisi düzeylerini ne kadar etkilediği ve öğrencilerin Genel Çevre Bilgilerini incelemektir.Bu çalışmada araştırma yöntemi olarak tarama yöntemi kullanılmıştır. Çalışma 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Kastamonu il merkezindeki ortaokullarda öğrenim gören toplam 601 ortaokul 8. sınıf öğrencisinden oluşmuştur. Konu ile ilgili öğrencilere uygulanmak üzere başarı testi geliştirilmiştir. Öğrencilere yapılan başarı testi sonucuna göre de veriler analiz edilerek durum değerlendirilmesi yapılmıştır.Konu aile durum ölçeği ile birlikte dört temel boyutta ele alınmış ve öğrencilerin genel çevre bilgisi düzeylerinin ailenin ekonomik yapısıyla, eğitim düzeyiyle ve okulöncesi eğitim alınıp alınmaması ile doğrudan ilişkili olduğu, gözlenmiştir. Geri dönüşüm ve enerji alt boyutunda yetersiz oldukları saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: Çevre, çevre eğitimi, fen eğitimi, ortaokul 8. sınıf öğrencileri | |
dc.description.abstract | Abstract: Environment and education are top topics of global issues. The common characteristic of individuals with sensitive environment in the society that they are environmentally conscious. The aim of this study was the Environmental Education to students since an early age, General Environmental Knowledge levels of students affected and General Environment how to examine information from students. In this study, screening method is used as research method. The study covers of a total of 601 secondary school students from Grade 8 in the secondary schools in Kastamonu province during 2014-2015 academic year. The relevant test of success was developed for students to apply to. The situation has been evaluated by analyzing data based on achievement test results with students. The issue has been evaluated with the family status scale under four basic dimensions and students' awareness's to the recycling and environment were found to be directly related to the economic structure of the family , with the level of education and taking preschool education . Recycling and energy subscales were found to be inadequate.Key Words: Science education, environment, environmental education, 8th grade middle school students | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaokul öğrencilerinin genel çevre bilgisi düzeylerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of secondary school students of general environmental information level | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-07-27 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Natural environment | |
dc.identifier.yokid | 10119659 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 447038 | |
dc.description.pages | 125 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |