Show simple item record

dc.contributor.advisorAltunoğlu, Bahattin Deniz
dc.contributor.authorTorun, Burcu
dc.date.accessioned2020-12-06T12:14:51Z
dc.date.available2020-12-06T12:14:51Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2020-01-13
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/100657
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, 6. Sınıf Fen Bilimleri dersi hücre konusunda dijital öykü kullanımının etkisinin anlatım yönteminin etkisi ile karşılaştırarak öğrenci başarısı üzerine hangisinin daha etkili olduğunun incelenmesidir. Bu araştırmanın çalışma grubunu Kastamonu ilinde 2016-2017 eğitim-öğretim yılında eğitim görmekte olan ortaokul 6. Sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklem uygun örnekleme ile belirlenmiştir. Araştırma Şenpazar Ortaokulu ve İnebolu İmam Hatip Ortaokulu 6. Sınıf öğrencileri ile yapılmıştır. Araştırmada karma yöntem kullanılmış olup hem nicel hem de nitel veri toplanması sağlanmıştır. Çalışmada ön test - son test kontrol gruplu yarı deneysel desen çerçevesinde nicel veriler toplanmıştır. Öğrencilere, Hücre Kavram Testi, Bilimsel Süreç Becerileri Ölçeği ve Fen ve Teknoloji Tutum Testi uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 22.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Ayrıca deney grubu öğrencileriyle yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmış ve verilerin analizinde betimsel analizden yararlanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizleri sonucunda, Hücre Başarı Testi ve Bilimsel Süreç Becerileri Ölçeği son test puanlarında, deney ve kontrol gruplarının puanları arasında son test puanlarına göre deney grubu lehine anlamlı bir fark olduğu bulunmuştur. Bu da gösteriyor ki; dijital öyküleme kullanımı anlatım yöntemine kıyasla öğrencilerin akademik başarılarını ve bilimsel süreç becerilerini artırmada daha etkili olduğu söylenebilir. Fen ve Teknoloji Tutum Testinden elde edilen sonuçlar ise, dijital öyküleme ile anlatım yönteminin öğrencilerin fen dersine tutumlarını aynı oranda etkilediğini göstermiştir. Çalışmanın sonunda dijital öykülemenin sınıf içi kullanımı ve gelecek uygulamalarıyla ilgili öneriler sunulmuştur.
dc.description.abstractThe purpose of this study was to examine the effect of digital story use related cells topic on students' achievements, attitude and scientific process skills. The study was designed as quasi-experimental research. The study group of the research is consisted 42 middle school students, who were in 6th grades Şenpazar and İnebolu İmam Hatip middle schools in Kastamonu. In this study Cell Concept Test, Scientific Process Skills Test, Science and Technology Attitude Scale were conducted as data collection tools. The obtained data were analyzed with SPSS 22.0 package program. Besides, semi-structured interviews were also conducted with the students of experimental group and in the analysis of the data, descriptive analysis was used. As a result of the analysis of the data acquired in the research, in the post test score of Cell Concept Test and the Scientific Process Skills Scale there is a significant difference found in favor of the experimental group compared to the post test scores between the experimental and control groups. This shows that; The use of digital story has become more effective in enhancing the academic achievement and scientific process skills of students compared to traditional teaching methods. The results of the Science and Technology Attitude Test shows that digital teaching and traditional teaching method influence the attitudes of students to science class in the same way. At the end of the study, suggestions about the use of the digital story in class and future applications are given.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul 6. sınıf hücre konusunda dijital öykü kullanımının öğrenci başarısı, tutumu ve bilimsel süreç becerileri üzerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of digital storytelling use on 6th class students' achievements, attitude and scientific process skills
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-13
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10135059
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid461015
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess