Show simple item record

dc.contributor.advisorKabataş Memiş, Esra
dc.contributor.authorCevizci, Esra
dc.date.accessioned2020-12-06T12:12:43Z
dc.date.available2020-12-06T12:12:43Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-10-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/100594
dc.description.abstractÖZETYüksek Lisans TeziFEN BİLİMLERİ ÖĞRETİM PROGRAMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİEsra CEVİZCİKastamonu Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim DalıDanışman: Yrd. Doç. Dr. Esra KABATAŞ MEMİŞBu çalışmanın amacı; 2013 yılında revize edilmiş olan Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı'nın içeriği, uygulanması ve temellerine dair öğretmen görüşlerini belirlemektir. Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı incelendiği takdirde programın içeriğinde argümantasyon kavramının yer aldığı görülmektedir. Bu nedenle fen eğitiminde son yıllarda adını sıkça duyuran argümantasyon sürecine dair öğretmen görüşleri de belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla 2015-2016 eğitim öğretim yılında Kastamonu ilinde görev yapmakta olan 17 Fen Bilimleri öğretmeni ile yarı yapılandırılmış görüşme gerçekleştirilmiştir. Araştırma sürecinde gerekli literatür taraması yapıldıktan sonra ilk bir ay öğretmenlere yöneltilecek sorular hazırlanmıştır. Ardından iki hafta sorulara yönelik uzman görüşü alınmıştır. Görüşmelerin gerçekleştirilmesi iki ayda tamamlanmıştır. Öğretmenlerle gerçekleştirilen görüşmeler ses kayıt cihazı kullanılarak kaydedilmiş ve devamında transkript edilerek yazılı doküman haline getirilmiştir. Yazılı dokümanlar araştırmacı tarafından kodlanmıştır. Kodlamanın güvenilirliğini sağlamak için farklı bir araştırmacı veriyi kodlamış ve kodlayıcılar arası tutarlılık %93 olarak belirlenmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, programın revize edilmesinin en önemli nedeni program içeriğinin hafifletilmesidir. Ek olarak öğretmenlerin birçoğunun argümantasyon sürecini öğrencilerin bilişsel ve akademik gelişimlerine faydalı buldukları belirlenmiştir. Ancak öğretmenler bu süreçte zaman, sınıf mevcutlarının fazla olması, öğrencilerin hazır bulunuşluklarının yetersiz olması gibi dezavantajları olduğunu belirtmişlerdir. Öğretmenlerin bilim tanımları incelendiğinde ise bilimi genellikle bilgiyi günlük hayata transfer etme, bilimsel süreci kullanma şeklinde yorumlar yaptıkları belirlenmiştir. Ayrıca bilimi en fazla fen dersiyle ilişkilendirdikleri gözlenmiştir. Öğretmenlerin araştırma-sorgulama tanımlarından hareketle bu sürecin problem çözme becerisini kullanma, müzakere sürecinde bulunma gibi faaliyetleri kapsadığı sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerden alınan yanıtlar doğrultusunda öğretmen rolleri farklı öğrenme etkinlikleri yapma, olumlu örnek ve iyi rol model olma şeklinde belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı, argümantasyon, fen eğitimi, bilim ve bilimin doğası, araştırma-sorgulama. 2017, 116 sayfaBilim Kodu: 101
dc.description.abstractABSTRACTMaster's Thesis VIEWS OF SCİENCE TEACHERS ABOUT SCIENCE CURRICULUMEsra CEVİZCİKastamonu University Graduate School of Natural and Applied Science Department of Primary EducationSupervisor: Asst. Prof. Dr. Esra KABATAŞ MEMİŞThe aim of this study is to determine the views of teachers about content, application and basis of the Science Lecture Curriculum revised in 2013. When the Curriculum of Science Lecture is examined, it is seen that the concept of argumentation takes place in the content of the curriculum. For this reason, the views of teachers about the Argument Based Science Learning Approach, which is frequently heard in science education in recent years, was tried to be determined. For this purpose, semi-structured interviews were carried out with 17 science teachers who were working in Kastamonu province during 2015-2016 education year. After the necessary literature search was made in research process, the questions to be asked to the teachers were prepared during the first month. Then, expert opinion about the questions was received for two weeks. The interviews were completed in two months. The interviews with teachers were recorded using a voice recorder and subsequently transcribed into a written document. Written documents were coded by the researcher. In order to ensure the reliability of the coding, a different researcher coded the data and the inter-encoder consistency has been determined as 93%. According to the results obtained from the research, the most important reason for the revision of the curriculum was to alleviate the content of the curriculum. In addition, it was determined that the most of teachers found ABSL process beneficial for the cognitive and academic development of students. However, teachers stated that there were disadvantages such as time, excessive classroom size, inadequate readiness of students. When the science definitions of teachers were examined, it was determined that they mostly interpreted science as transferring knowledge to daily life, using scientific process. In addition, it was observed that they mostly correlated science to science lecture. Based on teachers' research-questioning definitions, it was concluded that this process includes activities such as use of problem-solving skills and being in negotiation process. Teacher roles were determined to be implementing different learning activities, being a good role model and positive exemplifying according to the responses received from teachers.Keywords: Argumentation, science education, science and nature of science, research-questioning, Science Lecture Curriculum2017, 116 pageScience Code: 101en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen bilimleri dersi öğretim programına ilişkin öğretmen görüşleri
dc.title.alternativeViews of sci̇ence teachers about science curriculum
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-10-11
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10164708
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid476112
dc.description.pages128
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess