Show simple item record

dc.contributor.advisorKurnaz, Mehmet Altan
dc.contributor.authorTokiçin, Umut Bariş
dc.date.accessioned2020-12-06T12:12:29Z
dc.date.available2020-12-06T12:12:29Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-08-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/100587
dc.description.abstractGünlük yaşamdaki değişimleri farklı biçimde ivmelendiren teknolojik gelişmeler bilginin sunumunda da var olan yöntemlerin çeşitliliğini arttırmaktadır. Bilgi sunum çeşitliliğin anlamlı öğrenmeyi artırması nedeniyle farklı sunum yolları öğretim süreci içine daha çok girmiştir. Eğitim ortamlarında sıklıkla kullanılmaya başlanan ve farklı gösterimler olarak adlandırılan bu durumlar öğretmenleri de yakından etkilemiştir. Bu durumlar hakkında öğretmenlerin yeterliliğini ve kendine güvenini ölçmek ve bu ölçüm sonuçlarına göre öğretim kalitesini arttırmak öğrencinin başarısını olumlu yönde etkiler. Bu tez çalışmasının amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının farklı gösterimler hakkındaki öz-yeterlik inançlarını incelenmek ve diğer programlardaki öğretmen adaylarının sonuçlarıyla karşılaştırmaktır. Bu amacı yerine getirebilmek için 'Farklı Gösterimler Hakkında Öz-yeterlik İnanç Ölçeği' geliştirilmiş ve araştırma bu ölçekten elde edilen verilerle yürütülmüştür. Çalışma Batı Karadeniz'de bulunan bir üniversiteden 3. ve 4. sınıfta eğitim gören 525 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Örneklem grubundan elde edilen verilerin faktör analizine uygunluğunu gösteren KMO (Kaiser-Meyer-Olkin) değeri 0,884 olarak bulunmuştur. Faktör analizleri sonucunda, 18 maddelik ölçme aracının 3 alt boyuta sahip olduğu görülmüştür. Bu 3 faktörün Cronbach Alpha güvenirlik katsayıları ayrı ayrı 0,837, 0,814 ve 0,778 olarak bulunmuş ve tüm ölçeğin güvenirlik katsayısı 0,866 olarak hesaplanmıştır. Analiz sonuçları, farklı değişkenler üzerinden yorumlanmış ve bazı faktörlerin bazı değişkenlerde anlamlı şekilde farklılaştığı tespit edilmiştir. Geliştirilen ölçeğin öğretmen adaylarının farklı gösterimler hakkındaki öz-yeterlik inançlarını belirleme de etkin bir ölçek olduğu sonucuna varılmış ve gerçekleştirilecek araştırmalarda kullanımı önerilmiştir.
dc.description.abstractTechnological developments that accelerate changes in daily life in various ways increase the diversity of methods that exist in the presentation of information. Because of the diversity of information presentation meaningful learning has increased, different ways of presentation have been incorporated into teaching more. These cases, which are frequently used in learning environments and are called different representations, have also affected teachers closely. Measuring the sufficiency and self-confidence of teachers about these situations, and increasing the quality of teaching according to the results of these measurements, affects the success of the student positively. The aim of this thesis is to examine the science teachers' self-efficacy beliefs about different representations and compare them with the results of the teacher candidates in other programs. 'The Self-Efficacy Beliefs Scale for Different Representations' was developed to fulfill this purpose and the research was carried out from this scale. The study was conducted with 525 student teachers in third and fourth grades in a university in the Western Black Sea Region of Turkey. The value of KMO (Kaiser-Meyer-Olkin) indicating the suitability of the data obtained from the sample group to factor analysis was found as 0.884. As a result of the factor analysis, it was seen that the 18-item measuring instrument had 3 sub-dimensions. The Cronbach Alpha reliability coefficients of these 3 factors were found to be 0.837, 0.814 and 0.788, respectively, and the reliability coefficient of the whole scale was calculated as 0.866. Analysis results were interpreted on different variables and it was determined that some factors differed significantly in some variables. It has been suggested that teacher candidates who have been developed to measure the scale of self-efficacy beliefs about different representations is an effective scale and have been proposed to be used in researches to be carried out.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının farklı gösterimler hakkındaki öz-yeterlik inançlarının karşılaştırmalı incelenmesi: Bir ölçek geliştirme çalışması
dc.title.alternativeA comparative study on self-efficacy beliefs of student teachers on different representations: A study on development of a scale
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-08-14
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10160890
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid480054
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess