Bilgi yönetimi için anlamsal öğrenme ortamlarının incelenmesi
dc.contributor.advisor | Gültepe, Yasemin | |
dc.contributor.author | Esdeira, Fatema Allafi Abdalla | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T12:12:13Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T12:12:13Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/100579 | |
dc.description.abstract | İnternet ve ilgili teknolojilerde son yıllarda meydana gelen pek çok gelişme ve bunun sonucu ortaya çıkan anlamsal web yaklaşımı, e-öğrenme uygulamaları üzerinde büyük bir etkisi olmuştur. Günümüzde öğrenen merkezli, uyarlanabilir, kişiselleştirilebilir zeki öğrenme ortamlarına ihtiyaç duyulur. Bu ihtiyacı karşılamak amacıyla yapay zeka, uyarlanabilir çoklu ortam, yazılım ve ontoloji mühendisliği gibi farklı disiplinlerden oluşan anlamsal web teknolojileri kapsamında hedefe yönelik farklı çalışmalar yürütülmektedir. Anlamsal web ile amaçlanan, web ortamındaki verileri salt insanların yorumlayabileceği dokümanlarda bulunmaktan çıkaracak ve makinelerin (bilgisayarlar, cep telefonları, televizyon vb.) veriler arasındaki bağlantıları anlayıp yorum yaparak farklı bağlantıları ortaya çıkarabileceği bir biçime getirmektir.Bu tez çalışması kapsamında anlamsal web uygulaması olarak ortaya konan yeni nesil anlamsal öğrenme sistemleri ve web tabanlı zeki e-öğrenme, üstveri ve e-öğrenme ortamları, işbirlikli anlamsal e-öğrenme, anlamsal üst bilişsel öğrenme ve bulut tabanlı öğrenme ortamlarının genel yapısı ayrıntılı olarak incelenmiş ve buradaki öğrenme ortamlarının üstünlükleri ve sakıncaları araştırılmıştır. Sonuç olarak anlamsal web tabanlı öğrenme sürecinin daha etkili ve verimli olduğu konusunda bir değerlendirmeye varılmıştır. Yapay zeka teknolojilerini kullanabilen Anlamsal web teknolojilerinin kullanıldığı zeki öğretim sistemlerinin kullanılmasıyla birlikte eğitim alanında yeni imkanların oluşması kaçılmazdır. Günümüzde geleneksel öğretim yöntemlerinin kullanıldığı sistemlerde ortaya çıkabilecek bazı yetersizliklerin üstesinden ancak anlamsal web teknolojileri kullanılarak hazırlanan anlamsal öğrenme ortamları ile gelineceği açıktır. Anlamsal e-öğrenme ortamı, öğrencilere genel olarak zihinsel ve yeniden kullanılabilir öğrenme nesneleri ile esnek ve yenilikçi bir ortam oluşturmak, kendi kendini yönlendirmesi (kişiselleştirme) ve öğrenenlerin davranışlarına dayalı uyarlama ile öğrenme imkanı sunmaktadır. | |
dc.description.abstract | Many developments in the internet in recent years and the resultant semantic web approach have been a big influence on e-learning applications. Nowadays learning-oriented, adaptable, personal able intelligent learning environments are needed. In order to meet this need, various targeted studies are being carried out within semantic web technologies consisting of artificial intelligence, adaptive multimedia, software and ontology engineering. The Semantic web is an extension of the current Web that will allow you to find, share, and combine information more easily.In this thesis study, the general structure of the new generation semantic learning systems and web based intelligent e-learning, metadata and e-learning environments, cooperative semantic e-learning, semantic super conscious learning and cloud based learning environments are presented in detail in seminar web application. And the advantages and disadvantages of the learning environments there have been investigated.As a result, it has been evaluated that the semantic Web-based learning process is more effective and efficient. With the use of intelligent teaching systems that use semantic web technologies that can use artificial intelligence technologies, new possibilities in the field of education are unavoidable. It is obvious that some of the shortcomings that may arise in the systems using traditional teaching methods today will come from semantic learning environments prepared only by using semantic web technologies. The semantic e-learning environment offers learners the opportunity to create a flexible and innovative environment with mental and reusable learning objects in general, self-direction and adaptation based on the behaviors of learners. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol | tr_TR |
dc.subject | Computer Engineering and Computer Science and Control | en_US |
dc.title | Bilgi yönetimi için anlamsal öğrenme ortamlarının incelenmesi | |
dc.title.alternative | The investigation of semantic learning environments for knowledge management | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10156032 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 476116 | |
dc.description.pages | 44 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |