Fatih projesi uygulanan ortaokullarda görev yapan matematik öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi yeterliklerinin incelenmesi: Kastamonu ili örneği
dc.contributor.advisor | İncikabı, Lütfi | |
dc.contributor.author | Macakoğlu, Erdi Eray | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T12:11:59Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T12:11:59Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/100572 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın temel amacı, FATİH Projesi uygulanan ortaokullarda görev yapan matematik öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) yeterliklerini, öğrencilerin pedagojik özelliklerini, meslek hayatlarında öğretilen konulara uygun teknolojiyi ve öğretim yöntem ve tekniklerini kullanabilme düzeylerini çeşitli değişkenler açısından tespit etmektir. Genel tarama modeli ve ilişkisel tarama yaklaşımının kullanıldığı bu araştırmanın katılımcılarını, Kastamonu ili ve ilçelerinde görev yapan ve ortaokullarda FATİH Projesi uygulanan 165 matematik öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada ölçme aracı olarak geçerlik-güvenirlik çalışmaları yapılmış TPACK-Deep ölçeği kullanılmıştır. TPACK-Deep ölçeği 33 madde ve 4 alt faktörden oluşmuştur. Bu alt faktörler uzmanlaşma, etik, tasarım ve uygulamadır. Araştırmanın nicel analizi için SPSS 23.0 paket programı kullanılmıştır. Verilerin analizi yapılırken Pearson korelasyon, aritmetik ortalama, frekans, yüzde hesaplamalarından yararlanılmıştır. Araştırmanın alt problemlerini test etmek amacıyla bağımsız gruplar için tek yönlü varyans analizi (ANOVA), bağımsız örneklemler için t-testi yapılmıştır. Tek yönlü varyans analizlerinde (ANOVA) anlamlı farkın hangi gruplar arasında lehine olduğunu belirlemek amacıyla LSD izleme testinden faydalanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre matematik öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) yeterliklerinin genel anlamda yüksek olduğu belirlenmiştir. Ayrıca TPAB yeterliklerinin ve alt faktörlerinin (tasarım, etik, uygulama, uzmanlaşma) matematik öğretmenlerinin cinsiyet, en son mezun olunan eğitim düzeyi, hizmet öncesi ve hizmet içinde eğitim alıp almaması durumuna göre anlamlı bir şekilde farklılaşmadığı; hizmet süresi ve kendine ait bilgisayarı olup olmaması durumuna göre anlamlı bir şekilde farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: FATİH Projesi, Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB), Matematik Öğretmenleri, Teknopedagojik Eğitim | |
dc.description.abstract | The main purpose of this research is to determine the level of technological pedagogical content knowledge (TPACK) qualifications of mathematics teachers working in secondary schools in the FATİH Project in terms of their pedagogical characteristics and the ability to use appropriate technology and teaching methods and techniques for the topics taught in their professional lives. The participants of this research using the general screening model and the relational screening approach constituted 165 math teachers working in Kastamonu provinces and districts and applying the FATİH Project in secondary schools. The TPACK-Deep scale was used for the validity-reliability studies. TPACK-Deep scale consists of 33 items and 4 sub factors. These sub-factors are specialization, ethics, design and implementation. SPSS 23.0 package program was used for the quantitative analysis of the study. Pearson correlation, arithmetic mean, frequency, percentage calculations were used when analyzing the data. One-way variance analysis (ANOVA) for independent groups and t-test for independent samples were conducted to test the sub-problems of the study. The LSD follow-up test was used to determine in which groups the significant difference in one-way analysis of variance (ANOVA) was favored. According to the findings, it was determined that the competences of Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) of mathematics teachers were generally high. In addition, TPACK competencies and sub-factors (design, ethics, practice, specialization) did not differ significantly according to gender, the level of education most recently graduated, the level of pre-service and in-service training of mathematics teachers; Service life and whether it is their own computer or not.Key Words: FATİH Project, Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK), mathematics teachers, Technopedagogical Knowledge | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Matematik | tr_TR |
dc.subject | Mathematics | en_US |
dc.title | Fatih projesi uygulanan ortaokullarda görev yapan matematik öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi yeterliklerinin incelenmesi: Kastamonu ili örneği | |
dc.title.alternative | Examination of proficiency of technological pedagogical knowledge of mathematics teachers in secondary schools included in the fatih project: A case study of Kastamonu province | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10155031 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 498310 | |
dc.description.pages | 108 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |