Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldız, İsmail
dc.contributor.authorBudia, Naima Naji Giuma
dc.date.accessioned2020-12-06T12:11:32Z
dc.date.available2020-12-06T12:11:32Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-10-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/100559
dc.description.abstractEğitim sürecinde ters yüz edilmiş sınıf uygulamasının kullanımı, birçok kaynakta da belirtildiği gibi, olumlu sonuçlar vermektedir. Öğretim yöntemleri ve bilgi kaynaklarındaki hızlı gelişme, önemli bir soruyu ortaya koymaktadır. Ters yüz edilmiş sınıf uygulaması öğrencilere yeterli fayda sağlıyor mu? Bu çalışma, ters yüz edilmiş sınıf ile ilgili belirli yöntemlerin bütünleştiril mesinin öğrenciler üzerindeki etkisini anlamak amacıyla yapılmıştır. Bu çalışma, soru hatırlatıcının öğrencilerin başarısı, dersi kavrama güçlüğü ve ters sınıf uygulamasının algılanması üzerindeki etkisini anlamayı amaçlamaktadır. Söz konusu etkiyi bulmak için bu çalışmada, yarı deneysel tasarım yöntemi kullanılmıştır. Örneklem, konunun kusursuz biçimde anlaşılmasına yardımcı olmak için kontrol grubu ve deney grubu olmak üzere iki gruba ayrılmıştır. Anket ve açık uçlu sorularla öğrencilerden toplanan veriler, sonuçlara ulaşmak için SPSS programı ile istatistiksel olarak analiz edilmiştir. Elde edilen sonuç, başarı ve dersi kavrama güçlüğü açısından önemli bir fark bulunmadığını göstermiştir. Ayrıca, öğrencilerin çoğu, ters yüz edilmiş sınıf uygulamasının derse hazırlanmaya ve içeriği anlamaya yardımcı olması bakımından faydalı olduğunu ifade etmiştir. Bu çalışma, belirli sınırlar dâhilindeki belli bir yerde (Kastamonu Üniversitesi), belli bir süre (bir dönem) içerisinde gerçekleştirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Ters yüz edilmiş sınıf, destek, soru hatırlatıcı (QP), başarı, kavrama güçlüğü.
dc.description.abstractThe use of the flipped classroom in the educational process gives positive results as indicated by many literatures. The rapid development of teaching methods and sources of information poses an important question. Does using of flipped classroom application give sufficient benefit to the students? In an attempt to find out the effect of integrating certain methods with flipped classroom on students, this study was conducted. This study aims to find out the effect of question prompt on students achievement, difficulty perception of the course and perception of flipped classroom application. To find out this effect, the quasi-experimental design method was used for this study. Study sample was divided into two groups, as control group and experimental group, to assist in perfect understanding of the issue. Data collected from students by questionnaire and open ended questions. Data were analyzed statistically by the SPSS program to get the result. Result showed that there is no significant difference in terms of achievement, difficulty perception of course. Furthermore, most of the students agreed that the flipped classroom application is beneficial in terms of helping to prepare for the course and understanding the content. This study was within certain limits it is a specific place (Kastamonu University), a specific time (one semester).Key Words: Flipped classroom, scaffold, question prompt, achievement, difficulty perception.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleYönlendirici soruların lisans öğrencilerinin başarısı, dersin zorluk algısı ve tersyüz sınıf uygulamaları algısı üzerindeki etkileri
dc.title.alternativeEffects of question prompts on undergraduate students' achievement, difficulty perception of the course and perception of flipped classroom application
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-10-17
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10167858
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid467851
dc.description.pages75
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess