Show simple item record

dc.contributor.advisorAkyüz, Halil İbrahim
dc.contributor.authorAcet, İlyas
dc.date.accessioned2020-12-06T12:10:59Z
dc.date.available2020-12-06T12:10:59Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/100542
dc.description.abstractBu çalışmada, 6. sınıf Fen ve Teknoloji dersi `Elektriğin İletimi` ünitesininöğretiminde, öğrenci etkileşimli PowerPoint sunuları ile öğretimin öğrencilerinakademik başarısına, problem çözme becerilerine ve Fen Bilgisi dersine yöneliktutumlarına etkisi öğrenci etkileşimsiz PowerPoint sunuları ile yapılan öğretimlekarşılaştırılarak incelenmiştir. Araştırma için; devlet ortaokulu 6. sınıflarından birikontrol, diğeri ise deney grubu olmak üzere iki şube seçilmiştir. Veri toplama aracıolarak elektriğin iletimi ünitesi 20 soruluk akademik başarı testi, 22 maddedenoluşan fen bilgisi tutum ölçeği ve 24 maddeden oluşan problem çözme envanterikullanılmıştır. Dört hafta boyunca, kontrol grubundaki öğrencilere elektriğin iletimiünitesi öğrenci etkileşimsiz PowerPoint sunuları ile işlenirken, deney grubuöğrencilerine ise aynı ünite öğrenci etkileşimli PowerPoint sunuları ile desteklenerekişlenmiştir.Gruplara başarı testi, tutum ölçeği ve problem çözme envanteri ön-test ve son-testolarak uygulanmıştır. Çalışma sonucunda; öğrenci etkileşimli PowerPoint sunularıdestekli derslerin işlendiği deney grubu ile kontrol grubunun akademik başarılarıarasında, deney grubu öğrencilerinin lehine anlamlı bir fark tespit edilmiştir. Buaraştırmada elde edilen veriler ışığında; ortaokul 6. sınıf öğrencilerine elektriğiniletimi ünitesinin öğretiminde öğrenci etkileşimli PowerPoint sunuları kullanımınınakademik başarıyı artırdığı, Fen Bilgisine yönelik tutumlarına ve problem çözmebecerilerine ise aynı etkiyi oluşturmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractIn this study, the effect of teaching with interactive PowerPoint slides to teach 6thgrade science and technology course `Electrical Conduction` unit on students'academic achievement, problem solving skills and attitudes towards science coursewas investigated in comparison to the teaching activities carried out in accordancewith noninteractive PowerPoint slides. For the study, two 6th grade classes, onecontrol and one experimental group, were selected from state secondary school,Kastamonu. An achievement test with 20 questions regarding electrical conductionunit, an attitude test with 22 items and a problem solving inventory with 24 itemswere used as data collection tools. While Electrical Conduction unit was taught inaccordance with noninteractive PowerPoint slides in the control group, the same unitwas taught by using interactive PowerPoint Slides in the experimental group for 4weeks.Achievement test, attitude scale and problem solving inventory were used as preteststo both groups. At the end of the study; that there was a statistically significantdifference in terms of academic achievement between the groups in favour ofexperimental group where the courses carried out by using student interactivePowerPoint slides. In the light of the data gathered in this study; it can be said thatusing interactive PowerPoint slides to teach electrical conduction unit to thesecondary school 6th grade students increased academic achievement; however, ithad no effect on students' attitudes towards science and problem solving skills.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğrenci-içerik etkileşiminin akademik başarıya, fen bilgisine yönelik tutuma ve problem çözme becerisine etkisi
dc.title.alternativeThe academic success of student-content interaction, the problem solving skills and the effectiveness of attitudes towards science
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10149513
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid479978
dc.description.pages100
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess