Öğretmen adaylarının sosyal medya kullanımları ile öğretmen öz–yeterlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Yıldız, İsmail | |
dc.contributor.author | Alabani, Wafa Mohamed | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T12:10:47Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T12:10:47Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2020-02-27 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/100536 | |
dc.description.abstract | Sosyal medya insanların bir araya gelerek iletişim kurmalarına, birbirleriyle etkileşime geçmelerine yardımcı olması için tasarlanmış programlardır. İletişim ve paylaşmanın öğrenmede temel olduğu açıktır ve öğrenme için de ayrıca yeni fırsatlar sunabilir (Roblyer ve vd., 2010). Öğretmenler, eğitim sistemlerinin en önemli bileşenidir. Bu araştırma, çeşitli değişkenler (cinsiyet, bölümler, babanın eğitim düzeyi, annenin eğitim düzeyi) ışığında, sosyal medya kullanımı ile hizmet öncesi öğretmenlerinin öz yeterlik düzeyi arasındaki ilişkileri anlamayı amaçlamaktadır. Bu çalışmada, korelasyonel araştırma yöntemi ile 199 öğretmen adayı üzerinde çalışılmış ve anket uygulanmıştır. Bu çalışmada, öğretmen adaylarının demografik bilgilerine göre sosyal medya kullanım durumları incelenmiştir. Bunun yanında, öğretmen adaylarının sosyal medya kullanım düzeyi ile öğretmenlik öz-yeterliliği arasında istatistiksel olarak anlamlı bir korelasyon incelemesi yapılmıştır. Ayrıca, öğretmen adaylarının demografik bilgilerine göre öğretmenlik öz-yeterliliği puanları arasında farklılıklar ortaya konmuştur. Analiz sonuçları detaylı bir şekilde sunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Sosyal medya, öz-yeterlilik, hizmet öncesi öğretmen.2017, 75 SayfaBilim Kodu: 101 | |
dc.description.abstract | Social media are programs designed to help people come together to communicate and interact with each other. It is clear that communication and sharing are fundamental to learning and can also offer new opportunities for learning (Roblyer et al., 2010). Teachers are the most important component of educational systems. This research aims to understand the relationship between the use of social media and the self-efficacy level of pre-service teachers in the light of various variables (sex, department, father's education level, mother's education level). In this study, data were collected from 199 ğre-service teachers by questionaire and the correlational research method was applied. In this study, the use of social media according to the demographic information of the prospective teachers was examined. In addition, a statistically significant correlation between the level of social media use of teacher candidates and the teaching self-efficacy has been examined. In addition, differences were found between pre-service teachers' self-efficacy scores according to demographic information of preservice teachers. The analysis results are presented in a detailed way.Key Words: Social Media, self-efficacy, pre-service teacher.2017, 75 PagesScience Code: 101 | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğretmen adaylarının sosyal medya kullanımları ile öğretmen öz–yeterlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | The investigation of the relationship between social media's and teachers 'self-qualifications of teacher's candidates | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-02-27 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10182627 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 498121 | |
dc.description.pages | 86 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |