Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldız, İsmail
dc.contributor.authorAlabani, Wafa Mohamed
dc.date.accessioned2020-12-06T12:10:47Z
dc.date.available2020-12-06T12:10:47Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-02-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/100536
dc.description.abstractSosyal medya insanların bir araya gelerek iletişim kurmalarına, birbirleriyle etkileşime geçmelerine yardımcı olması için tasarlanmış programlardır. İletişim ve paylaşmanın öğrenmede temel olduğu açıktır ve öğrenme için de ayrıca yeni fırsatlar sunabilir (Roblyer ve vd., 2010). Öğretmenler, eğitim sistemlerinin en önemli bileşenidir. Bu araştırma, çeşitli değişkenler (cinsiyet, bölümler, babanın eğitim düzeyi, annenin eğitim düzeyi) ışığında, sosyal medya kullanımı ile hizmet öncesi öğretmenlerinin öz yeterlik düzeyi arasındaki ilişkileri anlamayı amaçlamaktadır. Bu çalışmada, korelasyonel araştırma yöntemi ile 199 öğretmen adayı üzerinde çalışılmış ve anket uygulanmıştır. Bu çalışmada, öğretmen adaylarının demografik bilgilerine göre sosyal medya kullanım durumları incelenmiştir. Bunun yanında, öğretmen adaylarının sosyal medya kullanım düzeyi ile öğretmenlik öz-yeterliliği arasında istatistiksel olarak anlamlı bir korelasyon incelemesi yapılmıştır. Ayrıca, öğretmen adaylarının demografik bilgilerine göre öğretmenlik öz-yeterliliği puanları arasında farklılıklar ortaya konmuştur. Analiz sonuçları detaylı bir şekilde sunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Sosyal medya, öz-yeterlilik, hizmet öncesi öğretmen.2017, 75 SayfaBilim Kodu: 101
dc.description.abstractSocial media are programs designed to help people come together to communicate and interact with each other. It is clear that communication and sharing are fundamental to learning and can also offer new opportunities for learning (Roblyer et al., 2010). Teachers are the most important component of educational systems. This research aims to understand the relationship between the use of social media and the self-efficacy level of pre-service teachers in the light of various variables (sex, department, father's education level, mother's education level). In this study, data were collected from 199 ğre-service teachers by questionaire and the correlational research method was applied. In this study, the use of social media according to the demographic information of the prospective teachers was examined. In addition, a statistically significant correlation between the level of social media use of teacher candidates and the teaching self-efficacy has been examined. In addition, differences were found between pre-service teachers' self-efficacy scores according to demographic information of preservice teachers. The analysis results are presented in a detailed way.Key Words: Social Media, self-efficacy, pre-service teacher.2017, 75 PagesScience Code: 101en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının sosyal medya kullanımları ile öğretmen öz–yeterlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe investigation of the relationship between social media's and teachers 'self-qualifications of teacher's candidates
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-27
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10182627
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid498121
dc.description.pages86
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess