İlköğretim matematik öğretim programlarının karşılaştırılması: Türkiye ve Libya
dc.contributor.advisor | Tuna, Abdulkadir | |
dc.contributor.author | Abid, Awatef Abdaslam Okaf | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T12:10:43Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T12:10:43Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2019-05-03 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/100534 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı; Türkiye ve Libya'da uygulanan ilköğretim matematik öğretim programlarını içerik, eğitim felsefeleri ve ölçme değerlendirme durumları bakımından karşılaştırarak programların benzerlik ve farklılıklarını ortaya koymaktır. Çalısmada Türkiye'den 7.sınıf, 8.sınıf ve 9. Sınıf matematik öğretim programı Libya'dan ise 7. Sınıf, 8.sınıf ve 9. Sınıf matematik öğretim programının karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Çalısmada yerli ve yabancı literatür taramasından elde edilen bilgilerden ve incelenen ülkelerin eğitim bakanlıklarına ait ders kitaplarından ve öğretim programlarından yararlanılmıştır. Veriler ilgili kaynaklardan doküman analizi yöntemiyle elde edilmiştir. Ülkelerin eğitim sistemlerinin araştırma ile ilgili yönleri ve ilköğretim matematik öğretim programlarının içeriği ile ilgili bulgular tablolar haline getirilerek karşılastırma yapılmıştır. Türkiye öğretim programlarında Libya'dan farklı olarak sosyal ve kültürel farklılıklarının da üzerinde durulması gerektiği belirtilmiştir. Türkiye programında öğrenme-öğretme yöntemleri net bir şekilde belirtilmiş ve öğrenciyi aktif kılan yöntemlerin kullanılması belirtilmişken, Libya'da net bir strateji belirtilmemiştir. Türkiye programında farklı değerlendirme araçlarının kullanılmasının önemine vurgu yapılmış ve Libya'da net bir anlayışın ve stratejinin olmadığı görülmüştür. Ayrıca Türkiye programında Cebir ve Veri İşleme ile ilgili konular daha önceden verilmekte iken Libya'da Sayılar ve Hesaplar ile Geometri ve Ölçme konularına ilişkin bilgiler dha erken sınıflarda verilmektedir. | |
dc.description.abstract | The aim of this study, to find out similarities and differences Turkish and Libyan mathematics curriculums, by comparing in terms of contents, philosophy of education measurement and evaluating situations.In the study, Turkish and Libyan seventh, eighth and nineth class mathematics teaching curriculums were examined comparatively. In the study, information obtained from domestic and foreign literature searches and textbooks and instructional programs of the education ministries of the countries studied were utilized. The data were obtained from related sources through document analysis. Research-related aspects of the education systems of the countries and findings related to the contents of primary education mathematics curriculums were compared in the form of tables. Unlike Libyan, Turkish curriculums has stated that should focus on the social and cultural differences. Methods of teaching and learning programs in Turkey are set out in a clear manner and the use of active methods of the learners is indicated. There is no clear strategy in Libya. It emphasized the importance of the use of different assessment tools program in Turkey but it was seen that there is not clear understanding and strategy, in Libya. Turkey also issues related to the program in Algebra and Data Processing while being given previously in Libya Numbers and Accounts with geometry and information is given in the early grades issues related to measurement. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim matematik öğretim programlarının karşılaştırılması: Türkiye ve Libya | |
dc.title.alternative | A comparison betweenthe middle school mathematics curriculum`a case study of Turkey and Libya | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-05-03 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10212110 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 507163 | |
dc.description.pages | 44 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |