Show simple item record

dc.contributor.advisorKepceoğlu, İbrahim
dc.contributor.authorErcan, Pinar
dc.date.accessioned2020-12-06T12:10:10Z
dc.date.available2020-12-06T12:10:10Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/100518
dc.description.abstractBu araştırmanın birinci amacı, uzamsal yeteneğin `uzamsal görselleştirme, uzamsal yönelim, zihinde döndürme ve zihinde kesme` bileşenleri bağlamında Eğitim Bilişim Ağı (EBA) etkinliklerini incelemek ve bu etkinliklerin uzamsal yetenek ve bileşenleriyle olan ilişkisini belirlemektir. Araştırmanın bir diğer amacı ise, EBA etkinlikleri hakkında farklı okullarda görev yapan ilköğretim matematik öğretmenlerinin görüşlerinin belirlenmesidir. Bu amaçlar doğrultusunda çalışma, karma yöntem desenlerinden sıralı karma desen biçiminde yapılandırılmıştır. Sıralı karma desenin nitel boyutu için doküman analizi, nicel boyutunda ise tarama modelinde sıklıkla kullanılan anket tekniği kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın birinci kısmında EBA etkinliklerinin uzamsal yeteneğin hangi bileşeni ile ilgili olduğunun kararına üç uzman görüşü alınarak karar verilmiştir. Araştırmanın ikinci kısmında uzman görüşü ile hazırlanan anket Sinop ve Kastamonu illerinde görev yapmakta olan 20 ilköğretim matematik öğretmenine uygulanmıştır.Araştırma sonucunda EBA'da uzamsal yetenekle ilgili tespit edilen 35 etkinliğin öğretim programında yer alan 26 kazanımın 21 tanesi ile ilgili olduğu ve bu etkinliklerden %34'ünün uzamsal görselleştirme, % 28,5'inin uzamsal yönelim, %31,5'inin ise zihinde döndürme bileşeni ile ilişkilendirildiği sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın ikinci kısmında ilköğretim matematik öğretmenlerinin sundukları görüşlerin sınıf bazında genel ortalamaların 5 tam puan üzerinden 4,16 ile 4,57 arasında değiştiği saptanmıştır.
dc.description.abstractThe first aim of this research is to examine the activities of the Educational Information Network (EIN) in terms of `spatial visualization, spatial orientation, mind turning and mind cutting` components of spatial competence and to determine the relationship of these activities to spatial skills and components. Another aim of the research is to determine the views of elementary school mathematics teachers who work in different schools about EIN activities. For this purpose, the study is structured in the form of ordered mixed patterns from mixed research methods. Document analysis was used for the qualitative dimension of the sequential mixed pattern, whereas the questionnaire technique which is frequently used in the scanning model was used for the quantitative dimension. In the analysis of the data, a descriptive analysis method was used. In the first part of the study, three expert opinions were adopted in order to decide which component of the EBA activities is related to spatial competence. In the second part of the research, the questionnaire prepared by expert opinion was applied to 20 elementary mathematics teachers working in Sinop and Kastamonu.As a result of the research, it is found out that 35 activities related to spatial skills in EBA are related to 21 of the 26 achievements in the curriculum and also that 34% of them are about spatial visualization, 28.5% of them are about spatial orientation and 31.5% of them are about the rotation component. In the second part of the study, it is determined that the opinions of the primary school mathematics teachers changed between 4,16 and 4,57 over the 5 full scores of the general averages on the class basis.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleOrtaokul matematik dersi EBA içeriğinin uzamsal yetenek ve bileşenlerine göre incelenmesi ve öğretmen görüşleri
dc.title.alternativeInvestigation of elementary mathematics content in educational information network in terms of spatial ability and its components and teachers' views
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10179846
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid498297
dc.description.pages79
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess