Show simple item record

dc.contributor.advisorYerlikaya, Zekeriya
dc.contributor.advisorAkyüz, Halil İbrahim
dc.contributor.authorMeral, Ahmet
dc.date.accessioned2020-12-06T12:08:52Z
dc.date.available2020-12-06T12:08:52Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-10-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/100480
dc.description.abstractFen bilimleri eğitimi laboratuvar uygulamalarında, yapılan etkinliklerle hedeflenen kazanımların sağlanmasında birçok sorun yaşanmaktadır. Teknoloji ve İnternet destekli ortamların kullanılmasıyla bu sorunların azaltılabileceği düşünülmektedir. Fen bilimleri eğitiminde sanal laboratuvar etkinlikleri tasarlamak ve internet ortamında öğrencilerin kullanıma sunmak eğitimcilerin yükünü hafifleteceği ve öğrencilerin de başarı ve motivasyonunu arttıracağı yönündeki görüşler yapılan bilimsel araştırmalarla ortaya konulmaktadır.Bu çalışmada, Fen Bilimleri dersi öğretmelerinin laboratuvar ortamında yapmakta zorlandıkları veya yapamadıkları etkinliklerden bir kısmı seçilerek, bilgisayar ortamında yeniden tasarlanmış ve. etkinliklerin uygulanmasının öğrenci motivasyon ve başarısına etkisi araştırılmıştır. Yapılan araştırmada `ön test-son test kontrol gruplu model` kullanılmıştır. Araştırmaya 2014-2015 eğitim öğretim yılının bahar yarıyılında Kastamonu ilinde yer alan bir devlet ortaokulunda öğrenim gören toplam 136 sekizinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Araştırmada veriler, sekizinci sınıf Fen ve Teknoloji dersinde işlenen `Maddenin Halleri ve Isı` ünitesini kapsayacak bir başarı testi ve öğrencilerin Fen Öğrenmeye yönelik motivasyonlarını ölçen bir motivasyon ölçeği yardımı ile toplanmıştır. Verilerin analizinde t-testi kullanılmıştır.Elde edilen sonuçlara göre; geleneksel ve web tabanlı sanal etkinlik fen laboratuvarı kullanmanın öğrencilerin akademik başarısında olumlu yönde anlamlı bir fark oluşturduğu, ayrıca, geleneksel fen laboratuvarı ve sanal fen laboratuvarının birlikte kullanılması durumunda da; fen öğrenmeye yönelik motivasyon genel başlığında incelendiğinde ise deney grupları arasında yine anlamlı bir fark olduğu görülmüştür, hiçbir laboratuvar ortamı kullanmayan öğrencilerin akademik başarılarında bir fark oluşmadığı tespit edilmiştir.
dc.description.abstractIn the science laboratory education applications, in order to achieve the activities performed with crowded student groups; there are many difficulties. It is thought that these problems can be reduced by using technology and internet supported environments depending on the developments in technology. Designing virtual laboratory activities in sicience education and presenting the use of students on the internet environment will alleviate the burden of the educators and the opinions that the students will increase the success and motivation, are presented with scientific researches.In this study, some of the activities that sicience teachers teach in the laboratory environment are difficult or impossible to do are selected and redesigned in computer environment. Planned and designed activities are provided by students on internet. The application effect of the laboratory activities in the virtual environment to student motivation and success has been investigated. In the research, 'pre-test post-test control group model' was used as the real test models. In this research, 136 eighth-grade students from a state secondary school in Kastamonu participated in the research was carried out in the spring semester of 2014-2015 academic year. The data were collected with the help of a motivation scale, measuring the motivation of the students for science learning and an achievement test that will include the 'states of matter and heat' unit in the 8th grade science course.T-Test was used in the analysis of the data. According to the results obtained; traditional and web-based virtual activity using sicience labs has resulted in a significant positive difference in the academic achievement of students. In addition, if the traditional science lab and the virtual sicience lab are used together; motivation for performance, motivation for collaborative work, motivation for participation, motivation for learning science, motivation for communication, found that there is no difference in the academic achievement of students who don't use any laboratory environment.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.titleWeb tabanlı sanal fen ve teknoloji laboratuvar etkinliklerinin öğrencilerin başarısına ve motivasyonuna etkisi
dc.title.alternativeThe application effect of web-based online virtual science and technology laboratory activities to student motivation and success
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-10-11
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10198542
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid511777
dc.description.pages228
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess