Öğretmen yetkinlikleri ve öğrenci başarısının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
dc.contributor.advisor | Pekol, Sefa | |
dc.contributor.author | Akarsu, Nevin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T12:07:50Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T12:07:50Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2018-10-02 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/100449 | |
dc.description.abstract | Gelişen bilimsel ve teknolojik bulgular beraberinde insanların kendilerini ve yetkinliklerini de geliştirmesini gerekli kılmaktadır. Bilim ve teknoloji eğitim alanında karşımıza fen bilimleri olarak çıkmaktadır. Eğitim temel öğelerinden biri olan öğretmenler fen bilimlerinde öğrenci performansının artırılmasında önemli bir etkiye sahiptir. Bu bağlamda öğretmen yetkinliklerinin ve öğrenci başarısının birbiri ile ilişkili olarak incelenmesi önem kazanmaktadır. Bu araştırmanın amacı OHIO Öğretmen Yetkinlik Ölçeğinden elde edilen verilerden yararlanarak öğretmen yetkinlik düzeylerini ve öğrenci fen başarısını çeşitli değişkenler açısından açıklamaktır. Bu araştırmada maksimum çeşitlilik yöntemi ile belirlenen 65 okulda görev yapan 118 fen bilimleri öğretmenin öğretmen yetkinliği ölçülmüş ve 4325 ortaöğretim 8. Sınıf öğrencisinin okullardaki bir yıl boyunca fen başarı puanları takip edilmiştir. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde öğrencilerinin fen başarısı ile çalışmada kullanılan ölçeklerden elde edilen veriler arasındaki ilişkiler saptanmıştır. Elde edilen bulgulara göre öğretmen yetkinlikleri ile fen başarıları arasında öğrenci başarısını açıklayan öğretmen yetkinliği açıklanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen veriler ışığında öğrenci başarısını ve öğretmen yetkinliklerini açıklayan özelliklerden yola çıkarak araştırmacılara önerilerde bulunulmuştur. | |
dc.description.abstract | Evolving scientific and technological discoveries make it necessary for people to develop themselves and their competencies. Science and technology is in the field of education as science. Teachers, one of the basic factor of education, have an important influence in enhancing student performance in science. In this context, it is important to examine teacher competencies and student achievement in relation to each other.The aim of this research is to reveal teacher competence levels using the data obtained from the OHIO Teacher Competency Scale and to explain how the student influences change in science achievement. In this study, the teacher competence of 118 science teachers working in 65 schools determined by the maximum diversity method was measured and the science achievement scores of 4325 middle school 8th grade students were followed for one year in the school. In the analysis of the data obtained from the research, the relations between the students' science achievement and the data obtained from the scales used in the study were determined. According to the findings, teacher competence explaining the success of students between teacher competencies and science achievements is explained. As a result of the research, researcher proposals were made on the basis of characteristics that explain student achievement and teacher competencies in the data obtained from the research. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğretmen yetkinlikleri ve öğrenci başarısının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of teacher competencies and student success in terms of variable variables | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-10-02 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10192597 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 509861 | |
dc.description.pages | 137 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |