4MAT modelinin 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına etkisi: Doğrusal denklemler örneği
dc.contributor.advisor | Kaçar, Ahmet | |
dc.contributor.author | Koç, Serhan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T12:07:12Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T12:07:12Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2018-11-02 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/100431 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı; 7. sınıf öğrencilerine `Doğrusal Denklemlerin Grafiği` konusunun alt kazanımları olan koordinat sistemi ve doğrusal ilişkiler konularının öğretiminde 4MAT modeli ile yapılan öğretimin, öğrenci başarısı ve kalıcılık üzerinde istatistiksel olarak anlamlı bir etki oluşturup oluşturmadığını belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Türkiye'nin kuzeyinde bir il merkezinde bulunan ortaokulda öğrenim gören 7. sınıf düzeyinde; 37'si pilot, 35'i deney ve 36'sı kontrol grubu olmak üzere üç şubede bulunan toplam 108 öğrenci oluşturmaktadır. Uygulama, 2017-2018 eğitim-öğretim yılı 1. döneminde 12 ders saatinde gerçekleştirilmiştir. Deney grubunda dersler, öğrenme stilleri ve beyin yarıkürelerinin dikkate alındığı 4MAT modeli ile kontrol grubunda ise geleneksel öğretim yöntemiyle yürütülmüştür.Bu çalışmada içerisinde hem nicel hem de nitel araştırma yöntemlerinin bulunduğu karma yöntem araştırma desenlerinden sıralı açıklayıcı desen kullanılmıştır. Araştırmada uygulamanın öğrenci başarısı üzerindeki etkisini saptamak için nicel araştırma yöntemlerinden ön test-son test eşitlenmemiş kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın nitel verileri ise, deney grubuna uygulama sonunda öğrenci görüşlerinin saptanması amacıyla uygulanan form ile toplanmıştır. Nicel veriler, araştırmacı tarafından hazırlanan, geçerliliği ve güvenirliği saptanmış olan `Koordinat Sistemi ve Doğrusal İlişkiler Başarı Testi` ile nitel veriler ise araştırmacı tarafından hazırlanan `4MAT Modelinin Uygulanmasına Yönelik Öğrenci Görüşleri` formu ile toplanmıştır. Başarı testi; uygulama öncesinde deney ve kontrol gruplarının denkliğini belirlemek amacıyla ön test, uygulama bitiminde her iki grup arasındaki farkın anlamlılığını belirlemek amacıyla son test, son testin uygulanmasından 1 ay sonra ise öğrenilenlerin kalıcılık düzeyini saptamak amacıyla da kalıcılık testi olarak uygulanmıştır. Bunun için nicel verilerin analizinde Mann Whitney U Testi, Wilcoxson Signed Ranks Testi, İlişkili Örneklemler için T Testi; nitel verilerin analizinde ise frekans ve yüzde değişimleri ve içerik analizi kullanılmıştır.Elde edilen verilerin analizine göre, deney grubu öğrencilerinin akademik başarısının kontrol grubu öğrencilerine göre istatistiksel olarak anlamlı derecede arttığı görülmüştür. Deney ve kontrol gruplarının her ikisinde de kalıcı öğrenmeler oluştuğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğrenciler, 4MAT modeline göre yürütülen dersler ile ilgili olarak çoğunlukla olumlu görüşler belirtmişlerdir. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to investigate statically the effect of 4MAT teaching model on 7th grade students' achievement and meaningful learning while teaching sub-topics of Graph of Linear Equations topic namely coordinate system and linear relations. The sample of this study is 108 7th grade students attending a state school in north part of the Turkey. The study was conducted with three classrooms; experimental group (35 students), control group (36 students) and pilot group (37 students). The implementation of the study last 12 hours during the fall semester of 2017-2018 academic year. The control groups were instructed by using traditional instruction, while the experimental groups were instructed by using 4MAT instructional model emphasizing learning styles and brain hemispheres. Mixed method sequential explanatory design was used in this study. Quantitative part of the data was collected through semi-experimental design. Regarding qualitative part of the study, data was collected from experimental group at the end of the implementation via questionnaire to take students' views about the 4MAT instructional model. Quantitative data was collected through Coordinate System and Linear Relations Achievement Test and qualitative data was collected via questionnaire to take students' views and feedbacks regarding the implementation of 4MAT instructional model. Both of the data collection instruments were developed by the researcher. Achievement test was applied for different purposes such as determining the equivalence of the experimental and control groups before the implementation as pre-test, investigating whether there is a statistically significant difference between control and experimental groups after the implementation as post-test, and determining retention level of students after one month following the implementation as retention test.In this study analysis methods were used namely Mann Whitney U Test, Wilcoxon Signed Ranks Test and Paired Samples T Test. On the other hand, qualitative data was analyzed via frequency, percentage changes and content analysis. According to the analysis of the data, the results indicated that experimental group students had statistically significant higher scores than control group students. Both the students from experimental and control groups indicated meaningful learning according to the results of the study. Most of the students participated in the study mentioned positive views on the courses implemented utilizing 4MAT instructional model. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Matematik | tr_TR |
dc.subject | Mathematics | en_US |
dc.title | 4MAT modelinin 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına etkisi: Doğrusal denklemler örneği | |
dc.title.alternative | The effects of 4MAT model on 7th grade students' academic achievement: Case of linear equations | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-11-02 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | 4MAT system of instruction | |
dc.identifier.yokid | 10202993 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 515786 | |
dc.description.pages | 207 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |