Öğretmen ve öğretmen adaylarının beslenme okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesi ve sağlıklı beslenme ile ilgili görüşleri
dc.contributor.advisor | Pektaş, Murat | |
dc.contributor.author | Tamel, Zeynep Gülşah | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T12:06:32Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T12:06:32Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-01-24 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/100411 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın birbiriyle bağıntılı iki amacı bulunmaktadır. Bunlardan ilki, Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören öğretmen adaylarının ve Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okullarda görev yapan öğretmenlerin beslenme okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesidir. İkinci amacı da araştırmaya katılan öğretmenlerin sağlıklı beslenmeye ilişkin görüşlerinin ortaya çıkarılmasıdır. Bu amaçlar doğrultusunda çalışma, karma yöntem desenlerinden eş zamanlı karma desen biçiminde yapılandırılmıştır. Bu desenin nitel boyutu için açık uçlu sorulardan oluşan anket, nicel boyutunda ise tarama modelinde sıklıkla kullanılan anket tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın öğretmen adayı kısmının evrenini 2017- 2018 eğitim öğretim yılında Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören toplam 3308 öğretmen adayı oluşturmakta iken örneklemini %95 güven düzeyi ve evrenin büyüklüğüne göre 894 öğretmen adayı oluşturmuştur. Öğretmen kısmını ise 2017- 2018 eğitim-öğretim yılında Kastamonu ilinin Merkez ilçesinde görev yapan 1225 öğretmen oluşturmakta iken % 95 güven düzeyi ve evrenin büyüklüğüne göre 125 öğretmen araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Araştırmanın nitel verileri için ise örneklemden oluşan 45 öğretmen çalışma grubunu oluşturmuştur. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının beslenme okuryazarlıkları cinsiyet, vücut kitle endeksi ve annenin eğitim durumuna göre değişkenlik gösterdiği saptanmıştır. Öğretmenlerin beslenme okuryazarlıkları sadece ebeveynlerinin eğitim durumuna göre değişmektedir. Bununla birlikte öğretmenlerin sağlıklı beslenme ile ilgili görüşleri ağırlıklı olarak dengeli ve düzenli beslenme kavramları üzerine yoğunlaşmıştır. | |
dc.description.abstract | There are two interrelated objectives of this research. The first aim is to determine nutrition literacy levels of the teacher candidates who are studying at the Faculty of Education of Kastamonu University and the teachers who work in the schools affiliated to the Ministry of National Education. The second aim is to reveal the opinions of teachers participating in the research on healthy nutrition. For these purposes, the study is structured in the form of synchronous mixed patterns from mixed method patterns. The qualitative dimension of this design is a questionnaire consisting of open-ended questions and the quantitative dimension is a questionnaire technique frequently used in the screening model. A total of 3308 teacher candidates studying at Kastamonu University Faculty of Education during 2017-2018 academic year constituted the universe of the research student's candidate section, while 894 teacher candidates constituted the sample with a 95% confidence level and the size of the universe. The teacher part is composed of 1225 teachers working in the central district of Kastamonu province in 2017-2018 academic year and the sample of 125 teachers according to the level of 95% confidence level and the size of the universe. For the qualitative data of the study, 45 teachers are chosen. As a result of the research, it was determined that the nutrition literacy of teacher candidates varied according to gender, body mass index and education level of mother. Teachers' nutritional literacy varies only with the educational status of their parents. Teachers' views on healthy nutrition, on the other hand, are mainly focused on balanced and regular nutrition concepts. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Beslenme ve Diyetetik | tr_TR |
dc.subject | Nutrition and Dietetics | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğretmen ve öğretmen adaylarının beslenme okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesi ve sağlıklı beslenme ile ilgili görüşleri | |
dc.title.alternative | Determination of nutrition literacy levels of teachers and teacher candidates and teachers' vies on healthy nutrition | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-01-24 | |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10214022 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 528036 | |
dc.description.pages | 82 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |