Süreli çocuk yayınlarının fen bilimleri eğitimi bağlamında bilim tarihi açısından incelenmesi
dc.contributor.advisor | Pektaş, Murat | |
dc.contributor.author | Yavuzoğlu, Çiğdem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T12:05:29Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T12:05:29Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2018-11-13 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/100379 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, TÜBİTAK tarafından düzenli olarak yayımlanan Bilim Çocuk dergisinin 2000-2018 yılları arasındaki sayılarının bilim tarihi açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda araştırmacı tarafından bu konunun seçilmesinde ilgili literatür de fen eğitiminde kullanılan yardımcı kitaplara verilen önemin büyük etkisi olmuştur. Fen bilimleri alanında birçok alternatif yöntem ve kaynaklar kullanılmaktadır. Bu amaca hizmet edecek kaynakların belirlenmesi ve bunların niteliğinin kontrol edilmesi de ayrı bir çalışma alanıdır. Araştırmacı tarafından nitel bir yaklaşım olan doküman incelemesi tekniği kullanılarak çalışma gerçekleştirilmiştir. Çalışma kapsamında 2000-2018 yılları arasında yayınlanan Bilim Çocuk dergisinin tüm sayılarına internet ortamından derginin resmi adresine üye olmak suretiyle erişim sağlanmış, bilim tarihi kapsamına giren bölümler belirlenmiş ve bunlar incelenmek üzere tasnif edilmiştir. Araştırmanın son aşamasında ise Wang ve Marsh (2002) tarafından geliştirilen ve Yıldız (2013) tarafından uyarlanan bir ölçek yardımıyla doküman incelemesi gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçları incelendiğinde; Bilim Çocuk dergisinin kavramsal ve prosedürel anlamda yeterli düzeyde olduğu ancak bağlamsal yönden ise bazı alanlarda kısıtlı kaldığı belirlenmiştir. Ayrıca 2000-2005 yılları arasında bilim tarihine ayrılan alanın dergi içeriğine oranla büyük bir alana yayıldığı görülmekte iken 2005 yılından sonra bu durumun gittikçe azaldığı ve bir iki sayfadan ibaret olmaya başladığı belirlenmiştir. | |
dc.description.abstract | In this research, it was aimed to investigate the science journal periodicals published regularly by TUBITAK in terms of science history between the years 2000-2018. In this context the importance given to the help books used in science education in the related literature has been a great influence on researcher to choose this topic. Many alternative methods and resources are used in the field of science. It is also a separate field of work to determine the resources to serve this purpose and to control their quality. The study was carried out using a document review technique, which is a qualitative approach by the researcher. Within the scope of the study, all the numbers of Bilim Çocuk, published between 2000 and 2018, were accessed through the Internet by being a member of the official address of the magazine and the sections within the scope of science history were determined and classified. At the final stage of the research, a document review was carried out by a scale developed by Wang and Marsh (2002) and adapted by Yıldız (2013).When the research results are examined; Scientific Journal has been found to be sufficient in conceptual and procedural sense, but limited in context to some areas. In addition, it was observed that the area devoted to the history of science between 2000 and 2005 spread over a large area compared to the contents of the magazine, but after 2005, this situation gradually decreased and it started to be composed of one or two pages. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Süreli çocuk yayınlarının fen bilimleri eğitimi bağlamında bilim tarihi açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of science contents of children periodicals in terms of history of science | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-11-13 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10206765 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 517893 | |
dc.description.pages | 62 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |