Show simple item record

dc.contributor.advisorYerlikaya, Zekeriya
dc.contributor.authorYaz, Şule
dc.date.accessioned2020-12-06T12:05:25Z
dc.date.available2020-12-06T12:05:25Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-05-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/100377
dc.description.abstractEğitim alanındaki araştırmacılar, yaparak ve yaşayarak öğrenme yaklaşımı ile bilginin daha kalıcı olacağına sık sık vurgu yapmaktadır. Teorik ve uygulama eğitimin yer aldığı Fen Bilimleri Eğitiminde de laboratuvar kullanımının önemi gün geçtikçe daha iyi anlaşılmaktadır. Bununla birlikte, değişen ve gelişen dünyada, karşılaşılan problemlerin karmaşık yapısı ve farklılaşması eğitim sistemlerinde ve özellikle Fen Bilimleri Eğitiminde öğrenci merkezli yaklaşımlara gidilmesini gerekli kılmıştır. Bu çalışmanın amacı, yapılandırmacı öğrenme teorisine dayalı kimya laboratuvar etkinliklerini tasarlamak, bu etkinliklerle kazandırılması hedeflenen bilimsel süreç becerilerini ve öğrencilerin hipotez kurma becerilerini tespit etmek, öğrencilerin Genel Kimya-I Laboratuvarı dersine yönelik tutumları ve bilimsel süreç becerilerine yönelik algıları üzerine etkisini incelemektir.Araştırmada, tasarlanan etkinliklerle, kazandırılması hedeflenen Bilimsel Süreç Becerilerinin tespitine yönelik etkinlik formları üzerinde içerik analiz yapılmış ve bu süreç becerileri tespit edilmiştir. Araştırma, Kastamonu Üniversitesi Fen Bilgisi Öğretmenliği bölümü 1. sınıfta öğrenim gören 31 öğrenci ile yürütülmüştür. Genel Kimya-I Laboratuvar dersleri 10 hafta boyunca yapılandırmacı öğrenme teorisine uygun ve bilimsel süreç becerilerine dayalı olarak geliştirilen etkinliklerle yürütülmüştür. Uygulama sonrası öğrenci raporları üzerinde yapılan içerik analizinde öğrencilerin hipotez kurma becerileri incelenmiştir. Ayrıca, araştırma verileri, Bilimsel Süreç Becerilerine Yönelik Algı Ölçeği (BSBAÖ) ve Genel Kimya Laboratuvarı Tutum Ölçeği (GKLTÖ) aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmada, ön test-son test tek gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır ve elde edilen nicel veriler SPSS istatistik paket programı kullanılarak analiz edilmiştir.Araştırma sonucunda, bilimsel süreç becerileri ile ilgili kazanımlar açısından geliştirilen etkinliklerin uygulanabilir olduğu görülmüştür. Elde edilen bulgulara göre, her bir etkinlik bazında değerlendirildiğinde, öğrencilerin hipotez kurma konusunda zorluk yaşamadığı ve doğru hipotez cümlesi kuran öğrenci sayısının, yanlış hipotez kuran öğrenci sayısından fazla olduğunu sonucuna varılmıştır.Ayrıca uygulanan etkinlikler ile öğrencilerin genel kimya laboratuvarı tutumları ve bilimsel süreç becerilerine yönelik algıları arasında son test lehine anlamlı bir fark olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractResearchers in the field of education often emphasize that knowledge will be more permanent with the approach of doing and experiencing. The importance of laboratory use is also better understood in Science Education where theoretical and practical training is taking place. However, the complex structure and differentiation of the problems encountered in the changing and developing world necessitated student centered approaches in education systems and especially in Science Education.The aim of this study is to design chemistry laboratory activities based on constructivist learning theory, to determine the students' scientific process skills and to determine students' hypothesis skills, to examine the students' attitudes towards General Chemistry-I Laboratory course and their perceptions about scientific process skills.In the research, content analyzes were made on the activity forms for the determination of the Scientific Process Skills which were aimed to be gained by the designed activities and these process skills were determined. The research was carried out with 31 students in the department of Science Teaching at Kastamonu University. General Chemistry-I Laboratory courses were conducted for 10 weeks in accordance with constructivist learning theory and based on scientific process skills. After the application, students' hypothesis-building skills were examined in the content analysis conducted on student reports. In addition, the research data were collected through the Perception Scale for Scientific Process Skills (PSSPS) and the Attitude Scale for General Chemistry Laboratory (ASGCL). In the study, pre-test-post-test single-group quasi-experimental design was used and the quantitative data were analyzed by using SPSS statistical package program.As a result of the research, it is seen that the activities developed in terms of gains related to scientific process skills are applicable. According to the findings, it was concluded that the number of students who set up the right hypothesis sentence is more than the number of students who make false hypotheses.Furthermore, it was determined that there was a significant difference between the applied activities and the students' perceptions about general chemistry laboratory attitudes and scientific process skills in favor of the last test.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTasarlanan laboratuvar etkinliklerinin fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerileri algılarına ve tutumlarına etkisi
dc.title.alternativeThe effects of the designed laboratory activities on science process skills perceptions and attitudes of science teacher candidates
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-05-27
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10239243
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid543129
dc.description.pages160
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess