Argümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımının uygulandığı fen sınıflarında kavram haritaları ve argüman haritalarının etkililiğinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Kabataş Memiş, Esra | |
dc.contributor.author | Karakuş, Esma | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T12:05:19Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T12:05:19Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-03-27 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/100374 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı; ATBÖ yaklaşımının uygulandığı fen sınıflarında oluşturulankavram haritalarının ve argüman haritalarının etkililiğinin öğrencilerin akademikbaşarıları açısından karşılaştırılması amaçlanmıştır. Araştırmada karma yöntemkullanılmıştır. Çalışma 2018-2019 eğitim-öğretim yılının; bahar yarıyılında,Kastamonu ilinde yer alan bir ortaokulda aynı öğretmen ile öğrenim gören üç farklıaltıncı sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya katılan sınıflardan birikontrol diğer ikisi ise deney grubu olarak çalışma öncesinde rastgele belirlenmiştir.Kontrol grubu öğrencileri derslerini ATBÖ yaklaşımına uygun bir şekildeişlemişlerdir. Deney grubu öğrencileri ise bu ATBÖ uygulamalarına ilaveten kavramharitaları ya da argüman haritaları hazırlamışlardır. Çalışma `ses ve özellikleri` ünitesikapsamında gerçekleştirilmiştir. Veriler; ünite başarısını ölçmek amacıyla ünite tabanlıfen başarı testi, argüman haritası değerlendirme rubriği, kavram haritası değerlendirmerubriği ve öğrencilerin süreç hakkındaki görüşlerini almak amacıyla yarıyapılandırılmış görüşmeler ile elde edilmiştir. Ünite Tabanlı Fen Başarı Testinincrobach alfa değeri .85'dir. Görüşmelerden elde edilen nitel verilere içerik analiziyapılmıştır. Araştırma sonuçları, ATBÖ uygulamalarına ilaveten argüman haritaları vekavram haritaları kullanımının öğrencilerin başarılarını artırdığı hatta argümanharitasının kavram haritasına göre daha etkili olduğunu göstermiştir. Öğrenciler,görüşmelerde ATBÖ sürecinin ve ilave haritalama faaliyetlerinin kendilerini çok yönlügeliştirdiği vurgulamışlardır. | |
dc.description.abstract | The aim of this study; is to compare the effectiveness of concept maps and argumentmaps created in science classes in which the Argumentation Based Inquiry (ABI)approach is applied in terms of academic achievement of students. Mixed method wasused in the study. The study was conducted with sixth grade students receivingeducation from the same teacher in three different classes at a secondary school inKastamonu province in the spring term of the school year of 2018-2019. One of theclasess who participated in the study was randomly determined the control group andthe other two as the experiment group before the study. The as students conductedtheir courses in accordance with the ABI approach. Experimental groups students haveprepared concept maps or argument maps in addition to these ABI implementations.Data; in order to evaluate unit success, unit based sicence achievement test, argumentmap evaluation rubric, concept map evaluation rubric and opinions of students aboutthe process were obtained by semi- structured interviews. The unit based scienceachievement test was. 85 of cronbach alpha value. The content analysis was applied tothe qualitative data obtained from the interviews. Wereanalyzed by internalanalysis.The results of the study that increased students' achievement the use ofargument map and concept maps in addition to ABI applications, and even theargument map was more effective than the concept map. In the interviews, thestudents emphasized that the ABI process and additional mapping activities developedthemselves in a multifaceted way. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Argümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımının uygulandığı fen sınıflarında kavram haritaları ve argüman haritalarının etkililiğinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of the effectiveness of concept maps and argument maps in science classes in which argumentation based science learning approach is applied | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-03-27 | |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10314802 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 617319 | |
dc.description.pages | 141 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |