Libya yüksek öğretimindeki bireylerin e-öğrenmeye yönelik niyetlerinin incelenmesi (Zawia üniversitesi örneği)
dc.contributor.advisor | Gültepe, Yasemin | |
dc.contributor.author | Elmalti, Tark Melud A. | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T12:05:13Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T12:05:13Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-07-11 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/100371 | |
dc.description.abstract | E-öğrenme, internet teknolojileri aracılığıyla gerçekleştirilen web tabanlı eğitim, öğrenim ve bilgi yönetimi faaliyetleridir. E-öğrenme sistemleri vasıtasıyla küresel olarak öğrenme ve öğretme gelecek on yıl içerisinde daha önemli ve daha popüler bir hale gelecektir. Eğitim alanında kullanılan birçok e-öğrenme aracı mevcuttur. E-öğrenme araçları, farklı kültürel geçmişlere ve eğitim seviyelerine sahip çok sayıda öğrenciye eğitim ve öğretim sağlayabilir. Libya Yüksek Öğretim (LYÖ) kurumlarındaki eğitim kalitesinde kullanılan teknolojilerin etkisi oldukça yüksektir. LYÖ kurumlarında kullanılan teknolojilerin özellikleri göz önünde bulundurulduğunda teknoloji kullanım düzeyleri ve bireylerin teknoloji kullanım yaklaşımları, eğitimi etkileyen önemli faktörler arasında yer almaktadır.Bu tez çalışması, Libya Yüksek Öğretim kurumlarındaki öğretim elemanları ve öğrencilerin e-öğrenmeye yönelik niyetleri, Bilgisayar ve İnternet Deneyimi, Bilgisayar Öz-yeterliği, Teknoloji ve İnternet Kalitesi ve Teknoloji ve E-öğrenmeye Karşı Tutum faktörleri bağlamında tespit etmesi amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda hem öğretim elemanları hem de öğrenciler için iki farklı ölçek geliştirilmiştir. Ölçekler 2017/2018 akademik yılında Libya Yüksek Öğretim kurumlarından Zawia Üniversitesinde uygulanmıştır. Her ölçeğe ait niyet modeli önermesinde bulunulmuştur. Çalışmada elde edilen niyet modellerinin sonuçları şu şekilde özetlenebilir. İlk olarak, Libya yükseköğrenim kurumlarındaki öğretim elemanları ve öğrencilerin e-öğrenme kullanım niyetlerini etkileyen temel faktörler belirlenmiştir. Böylelikle e-öğrenme ortamında teknoloji kullanımı, hem öğretim elemanların hem de öğrencilerin derse yönelik motivasyonlarının artmasını sağlamaktadır. İkincisi, çalışma sonuçları internet ve teknoloji uzmanları tarafından daha iyi sistemlerin tasarlanması ve geliştirilmesine katkı sağlayacaktır. Son olarak Libya yükseköğretim kurumlarındaki eğitimde bireyler arasındaki farklılıkların dikkate alınması gerekmektedir. | |
dc.description.abstract | E-learning is web-based education, learning and information management activities carried out through internet technologies. Learning and teaching globally through e-learning systems will become more important and more popular in the next decade. There are many e-learning tools used in education. E-learning tools can provide education and training to a large number of students with different cultural backgrounds and educational levels. The effect of the technologies used in the educational quality of Libyan Higher Education institutions is very high. Considering the characteristics of the technologies used in Libyan Higher Education institutions, technology usage levels and technology usage approaches of individuals are among the important factors affecting education.This thesis aims to determine the intention of the teaching staff and students in Libya Higher Education Institutions in terms of Computer and Internet Experience, Computer Self-Efficacy, Technology and Internet Quality, and Attitude towards Technology and E-learning. For this purpose, two different scales were developed for both instructors and students. In the academic year 2017/2018, the scales were applied at Zawia University in Libya. A model of intent for each scale was proposed. The results of the intent models obtained in the study can be summarized as follows. Firstly, the main factors affecting the intention of e-learning use of instructors and students in Libyan higher education institutions were determined. Thus, the use of technology in the e-learning environment increases the motivation of both the teaching staff and the students. Second, the results of the study will contribute to the design and development of better systems by internet and technology experts. Finally, the differences between individuals in education in Libya's higher education institutions should be taken into consideration. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol | tr_TR |
dc.subject | Computer Engineering and Computer Science and Control | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Libya yüksek öğretimindeki bireylerin e-öğrenmeye yönelik niyetlerinin incelenmesi (Zawia üniversitesi örneği) | |
dc.title.alternative | Investigation of individuals in libyan higher education intended for e-learning (Zawia university case) | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2019-07-11 | |
dc.contributor.department | Genetik ve Biyomühendislik Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10244311 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 549317 | |
dc.description.pages | 119 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |