Show simple item record

dc.contributor.advisorVurdu, Can Doğan
dc.contributor.authorElmezoghi, Diaeddin Hdia
dc.date.accessioned2020-12-06T12:04:46Z
dc.date.available2020-12-06T12:04:46Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-05-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/100357
dc.description.abstractYükseköğrenim, ekonomi, endüstri ve iş piyasası alanında toplumun en önemli yapıtaşlarından biridir. Bu nedenle, üniversiteler, duvarlarının dışında meydana gelen önemli gelişmelere paralel olarak eğitimlerini sürekli olarak geliştirmeyi amaçlar. Bu prensibe göre, sayısal elektronik devre tasarımı konusu, öğrencilerin hazırlıklı olmaları ve iyi birer sayısal mühendis olmalarının yanı sıra iş piyasasının koşullarına ayak uydurmaları için geliştirilen en önemli materyallerden biridir. Bu gelişme, etkin, hızlı ve kapsamlı öğrenme için öğrenme sürecine geçmelidir ve öğrenmeyi gelişmiş bir eğitim süreciyle dijital tasarım projelerinin gerçek dünyasına daha da yakınlaştırmalıdır. Bu çalışmada, başta sayısal elektronik tasarımı eğitimi olmak üzere, yüksek mühendislik eğitiminde uygulanabilecek yeni eğitim yöntemleri bulmak ve mühendislik eğitimini sürekli geliştirmek için referans olacak bir şekilde değerli ve güvenilir bir karşılaştırma bulmak amacıyla üniversite eğitimi esnasında üç eğitim modelini uygulamıştır. (1) Alanda Programlanabilir Kapı Dizileri (FPGA) teknolojisi kullanarak Mikro Öğrenme tekniği, (2) FPGA teknolojisi kullanarak Proje Tabanlı Öğrenme tekniği, (3) geleneksel öğrenim modeli. Araştırma, üç grup halinde 153 öğrenci ve iki üniversiteyi kapsamaktadır; çalışma, deneysel olarak mühendislik eğitiminde proje tabanlı öğrenme ve mikro öğrenme teknikleri uygulama ihtimalini incelemiştir ve bu karşılaştırmadan önemli sonuçlar elde etmiştir.
dc.description.abstractHigher education is one of the most important pillars of societies in the fields of economy, industry and the job market. Therefore, universities are interested and constantly develop their education in line with the great development outside their walls. From this principle, the subject of digital electronic circuit design is one of important material to be developed to make students very well prepared and good digital engineers and to keep pace with the job market requirements. This development should Permeates learning process for effective, fast and thorough learning, to make the learning more closer to the real world digital design projects, through an advanced educational process, and by offering instruction and Attraction projects and examples cover the digital electronic subject. The study applied three education models in learning of, (1) Micro-Learning technique with using FPGA technology, (2) Project-Based Learning technique with using (Field Programmable Gate Array) FPGA technology and (3) traditional learning model, in graduate education, in the aim of finding new education method that may be applied by other engineering educators and to find a valuable and reliable comparison in learning of a digital electronic design subject and in high learning engineering for learning by project-based learning technique and micro-learning technique, and to be a reference for continuous improvement in engineering education. This researsh involved 153 students in three groups and two universities, where the study experimentally examined the possibility of applying project-based learning and micro-learning techniques in engineering education and achieved a considerable results in the comparison, also yielded encouraging results to apply the project-based learning method or micro-learning method instead of traditional learning.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectElektrik ve Elektronik Mühendisliğitr_TR
dc.subjectElectrical and Electronics Engineeringen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTeknik Eğitimtr_TR
dc.subjectTechnical Educationen_US
dc.titleSayısal elektronik dersinin öğretiminde, FPGA kullanılarak proje ve mikro öğrenme tabanlı öğretim tekniklerinin uygulanması
dc.title.alternativeApplying project-based learning and micro-learning techniques, using FPGA technology in education of digital electronics subject
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-05-07
dc.contributor.departmentMalzeme Bilimi ve Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10236981
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid539842
dc.description.pages129
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess