Show simple item record

dc.contributor.advisorBiber, Abdullah Çağrı
dc.contributor.authorYapicioğlu Ulaş, Mahiye
dc.date.accessioned2020-12-06T12:04:42Z
dc.date.available2020-12-06T12:04:42Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-08-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/100355
dc.description.abstractAraştırma Türkiye'nin Kuzeyinde bir şehir üniversitesinin eğitim fakültesinin ilköğretim fen bilgisi ve matematik eğitimi bölümünde okumakta olan ve türev konusunu içeren (Genel Matematik, Analiz vb.) dersleri almış beş fen bilgisi öğretmenliği anabilim dalı, beş ilköğretim matematik öğretmenliği ana bilim dalı toplam on öğretmen adayı ile yapılmıştır. Çalışmaya katılan öğretmen adaylarının matematik derslerindeki akademik başarısı, konu ile ilgili vize sınav sonuçları ve türev konusunda yapılan başarı testi sonuçlarına göre öğretim üyesi ve araştırmacı tarafından belirlenmiştir. Seçilen öğrencilerle üç oturumdan oluşan bir çalışma yapılmıştır. Repertuar çizelgelerinin oluşturulması için gerekli verilerin elde edilmesinde `derecelendirme` ve `yapılandırılmış mülakat` yöntemi kullanılmıştır. Çizelgelerin analizinde nitel ve nicel yöntemler kullanılmıştır.Bu araştırma çerçevesinde tüm çalışmalara katılan iki öğrencinin verdikleri cevapların analizine ve adaylarla yapılan mülakatın sonuçlarına yer verilmiştir. Elde edilen bulgulara göre fen bilgisi öğretmen adayı türevi genelde hız ile alakalı görmekte, matematik öğretmen adayı ise türevi fonksiyonun bir noktadaki teğetinin eğimi olarak düşünmektedir. Çalışmanın sonunda repertuar çizelgesinin öğrencilerin türev konusu ile ilgili kavram yapılarını ve çelişen düşüncelerini ortaya çıkarmada başarılı, ayrıca konunun kritik yönlerinin belirlenmesinde oldukça faydalı olduğu görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Repertuar çizelge tekniği, türev, kavram yanılgıları, kişisel yapı psikolojisi
dc.description.abstractThis resarch has been made on The Education Faculty of a city university on the North of Turkey with 5 Science, 5 Maths students who are study Primary Science and Maths Education who has beeen taken Deriative Lessons. The success of teacher condidates which attend this resarch, has been designated by lecturer and resarcher used with final test results about the subject and deriative success test.The necessary data for creating repertory grid technique have been obtained ''Graduation'' and ''Structured İnterview'' methods. The qualitative and quantitative methods have been used analysıng of grids.This research contains two students'answers analysiss who are attenden the research and results of interview. Depending on the data, the science teacher condidate think ''deriative is about speed'', The maths teacher condidate think ''deriative is grade of fonction one one point. End of this Study , repertory grid technique is success for determining personel construct about deriative subject and confounding opinions. Also, this technique is usefulto determine critical parts of subject.Keywords: Repertory grid technique, derivative, misconceptions, personal construct psychologyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleFen ve matematik öğretmen adaylarının türev konusundaki kavram yapılarının repertuar çizelge tekniği ile incelenmesi
dc.title.alternativeDetermining maths and science teacher candidates' concept images about deriative subject with repertory grid technique
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-08-05
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10258260
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid553927
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess