Dıenes`in öğrenme teorisine göre yapılandırılmış etkinliklerin öğrenci başarısına etkisi
dc.contributor.advisor | Biber, Abdullah Çağrı | |
dc.contributor.author | Üner, Sema | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T12:03:54Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T12:03:54Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-09-05 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/100332 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın genel amacı, Dienes'in 6 aşamalı teorisine göre işlenilen bir dersin öğrencilerin akademik başarısına etkisini incelemektir. Araştırma 2016-2017 Eğitim Öğretim yılının ikinci döneminde, Kastamonu ili merkez ilçesinde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı faaliyet gösteren bir devlet okulunun altıncı sınıfında öğrenim gören toplam 45 öğrenci ile yürütülmüştür. Çalışma karma yöntem modeline göre gerçekleştirilmiştir. Yansız atama ile belirlenen iki gruptan biri deney grubu (n=24), diğeri ise kontrol grubu (n=21) olarak belirlenmiştir. Araştırmada deney grubunun yer aldığı dersler Dienes'in 6 Aşamalı Teorisine göre yürütülmüşken, kontrol grubuna ise klasik yöntemle ders anlatılmıştır. Araştırmada nicel veriler, öğrencilerin akademik başarısını ölçmek için gerçekleştirilen akademik başarı ölçeği ile toplanmıştır. Ayrıca deney grubu öğrencilerinin oyun ve etkinlikler ile ilgili görüşlerini incelemek amacıyla da yarı-yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen nicel veriler istatistikî teknikler belirlenerek SPSS (Statistical Package for Social Sciences) paket programı yardımıyla analiz edilmiştir. Görüşmelerden elde edilen veriler ise içerik analiz yaklaşımı ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda, araştırmaya katılan deney ve kontrol grubu öğrencilerinin akademik başarı testinden aldıkları test puanları arasında anlamlı bir farklılaşma olmadığı belirlenmiştir. Ancak deney grubunda yer alan Dienes'in 6 aşamalı teorisine göre yapılan etkinliklere olumlu görüş bildirdikleri görülmüştür. | |
dc.description.abstract | The general aim of this study is to investigate the effect of the Dienes's 6 Stage Theory for academic success. The study was carried out with totally 45 students at two classes in a public school associated with the Ministry of National Education on the central district form Kastamonu province on the second semester of 2016-2017 Educational year. In this study, the experimental pattern of the research is based on control group model. One of these two groups formed by an impartial assignment was chosen as experimental group(n=24), the other as control group(n=20). Dienes' 6 Stage Theory were practised on the experimental group…. In the study, the quantitive data obtained through the academic success criteria prepared by the researcher to evaluate the students' academic success. At the same time semi-structured interview forms were used as a qualitative data collection tool to investigate the ideas of the experimental group students. At the end of the study, the results were analyzed SPSS (Statistical Package fort he Social Sciences) and collecting required statistical informations. Descriptive analyses approach was used in order to analyze the data required from the interviews.The results show that there is not a significant difference between the test scores of the experimental and control group students got in the academis success. But then experimental group students have expressed positive opinion abaout the 6 Stage Theory. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Dıenes`in öğrenme teorisine göre yapılandırılmış etkinliklerin öğrenci başarısına etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of the activities designed according to Dienes's learning theory on student success | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-09-05 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10257110 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 557822 | |
dc.description.pages | 82 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |