Matematik Eğitimi Alanında Yazılan Lisansüstü Deneysel Tezlerin İncelenmesi
dc.contributor.advisor | Biber, Abdullah Çağrı | |
dc.contributor.author | Er, Gökhan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T12:02:32Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T12:02:32Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-07-29 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/100291 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, 2001-2017 yılları arasında Türkiye'de matematik eğitimi alanında yapılan lisansüstü deneysel tezlerin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın evrenini belirtilen yıllar arasında yazılmış ve YÖK veri tabanında Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalında bulunan 308 adet lisansüstü tez oluştururken; araştırmanın örneklemini bu tezler arasından seçilen yüksek lisans düzeyinde 94 ve doktora düzeyinde 17 olmak üzere toplam 111 adet lisansüstü deneysel tez oluşturmaktadır. Belirlenen tezler, 16 ölçüt baz alınarak incelenmiş, inceleme sonucunda elde edilen veriler excel programında düzenlenerek kaydedilmiştir. Kaydedilen verilerin frekans değerleri hesaplanarak analiz edilmiştir. Meta-analitik yöntemle incelenen tezlerden elde edilen bulgulara göre, yapılan deneysel araştırmaların çoğunda; yarı-deneysel yöntemin tercih edildiği, örneklemin genelde ortaokul seviyesinden seçildiği, bağımsız değişken olarak `başarı` kavramının tercih edildiği ve çoğunda kalıcılık testinin uygulanmadığı söylenebilir. Araştırmaların büyük bir kısmında Bilgisayar Destekli Öğretim yönteminin incelendiği ve kontrol gurubunda uygulanan geleneksel yöntemin mevcut öğretim yöntemine uygun olarak seçilmediği tespit edilmiştir. Çalışmalarda yapılan istatistiksel veri analiz testlerinden t-testinin tercih edildiği belirlenmiştir. Bu araştırma sonunda elde edilen bulguların, matematik eğitimi alanında bundan sonra yapılacak olan deneysel araştırmalara ışık tutacağı düşünülmektedir. | |
dc.description.abstract | In this study, between the years 2001-2017 postgraduate studies in the field of mathematics education in Turkey is aimed to study the experimental thesis based on various parameters. The universe of the research consists of 308 graduate theses written in the mentioned years and included in the Higher Education Database in the Department of Mathematics Education; The sample of the research consists of 111 graduate theses, 94 of which are at the master's level and 17 at the level of doctorate. The determined theses were examined based on 16 criteria and the data obtained as a result of the examination were arranged in excel program and recorded. Frequency values of recorded data were calculated and analyzed.According to the findings obtained from the theses examined by meta-analytical method, in most of the experimental researches; it can be said that the quasi-experimental method is preferred, the sample is generally chosen from the secondary school level, the concept of `success` is preferred as an independent variable and most of the students do not use retention test. In most of the studies, it was found that the Computer Aided Teaching method was examined and the traditional method applied in the control group was not chosen in accordance with the current teaching method. It was determined that t-test was preferred among statistical data analysis tests. It is thought that the findings obtained from this research will shed light on the following experimental researches in the field of mathematics education. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Matematik | tr_TR |
dc.subject | Mathematics | en_US |
dc.title | Matematik Eğitimi Alanında Yazılan Lisansüstü Deneysel Tezlerin İncelenmesi | |
dc.title.alternative | Analysis Of Postgraduate Experimental Thesis In Mathematics Education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-07-29 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10255305 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 552852 | |
dc.description.pages | 112 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |