Show simple item record

dc.contributor.advisorTuluk, Güler
dc.contributor.authorVahit, Harun Reşit
dc.date.accessioned2020-12-06T12:02:14Z
dc.date.available2020-12-06T12:02:14Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-03-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/100282
dc.description.abstractBu çalışma, EBA destekli ve sunuş yoluyla yapılan matematik öğretiminin ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin matematik dersindeki başarısına, matematiğe ve teknolojiye yönelik tutumlarına etkisini incelemeyi amaçlamıştır. Çalışmaya, Güneydoğu Anadolu Bölgesi'ndeki bir il merkezine bağlı ortaokulda 72 deney, 66 kontrol grubu olmak üzere toplam 138 beşinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Kontrol grubundaki öğrencilere sunuş yoluyla ders işlenirken, deney grubuna ise EBA destekli öğretim yapılmıştır. Çalışma 2018 – 2019 öğretim yılı güz döneminde `Doğal Sayılar ve Doğal Sayılarda İşlemler` ünitesi kapsamında yürütülmüştür. Uygulama öncesi ve sonrasında, üniteyle ilgili çoktan seçmeli başarı testi uygulanmıştır. Matematiğe ve teknolojiye ilişkin tutum ölçekleri uygulama öncesi ve sonrası her iki gruba da uygulanmıştır. Başarı testlerinden elde edilen veriler 3 X 2 tekrarlı ölçümler varyans analizi (ANOVA) kullanılarak değerlendirilmiştir. Elde edilen veriler SPSS 20.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde Kolmogorov-Smirnov Z Testi, Levene Testi ve bağımsız örneklem t-testi kullanılmıştır. Araştırma sonunda deney grubu ile kontrol grubunun doğal sayılar ve doğal sayılarda işlemler ünitesindeki başarı sontest puanları arasında deney grubu lehine anlamlı fark bulunmuştur (t = 6,437; p = 0,000 < 0,05). Ayrıca araştırma sonunda deney grubu ile kontrol grubunun matematiğe yönelik tutumlarında deney grubu lehine anlamlı fark bulunmuştur (t = 2,509; p = 0,013 < 0,05). Deney grubunun teknolojiye yönelik tutumunda ise öntest-sontest arasında anlamlı bir fark oluşmamıştır. Anahtar Kelimeler: EBA, matematik başarısı, matematiğe yönelik tutum, teknolojiye yönelik tutum.
dc.description.abstractThis study aimed to investigate the effect of EBA supported and presentation mathematics teaching on the success of middle school 5th grade students in mathematics course, their attitudes towards mathematics and technology.A total of 138 fifth grade students, 72 experimental and 66 control groups, participated in the study. While the students in the control group were expository teaching, EBA-supported teaching was conducted in the experimental group. The study was carried out in the unit of `Natural Numbers and Natural Numbers İn The Fall` semester of 2018 – 2019 academic year.Multiple choice achievement test was applied before and after the application. Attitude scales related to mathematics and technology were applied in both groups before and after the application. The data obtained from achievement tests were evaluated using 3 X 2 repeated measures ANOVA. The data obtained were analyzed with SPSS 20.0 package program. Kolmogorov-Smirnov Z Test, Levene Test and independent sample t-test were used for data analysis.At the end of the study, a significant difference was found between the experimental group and the control group in terms of the natural numbers and success posttest scores in the natural unit in favor of the experimental group (t = 6,437; p = 0,000 <0.05). In addition, a significant difference was found in favor of the experimental group in the attitudes of the experimental group and control group towards mathematics (t = 2,509; p = 0,013 <0,05). There was no significant difference between pretest and posttest in the attitude towards technology in the experimental group. Key Words: EBA, math success, attitude towards mathematics, attitude towards technology2019, 114 pagesScience Code: 101en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEBA etkinlikleriyle yapılan matematik öğretiminin başarıya ve tutuma etkisi
dc.title.alternativeThe effect of mathemati̇cs teaching with EBA activities on success and attitude
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-04
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10267359
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid597347
dc.description.pages125
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess