Show simple item record

dc.contributor.advisorPekol, Sefa
dc.contributor.authorHünal, Seda
dc.date.accessioned2020-12-06T12:01:54Z
dc.date.available2020-12-06T12:01:54Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/100272
dc.description.abstractOrtaokul 5. sınıf fen bilimleri dersi 'Canlıların Sınıflandırılması' ünitesinde oyuncaklı öğretimin öğrencilerin akademik başarılarına, derse ilgilerine, motivasyonlarına ve akran iletişimlerine olan etkisini ortaya koymak amacıyla bu çalışma yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Ağrı ili Patnos ilçesindeki öğrenciler, araştırmanın örneklemini Ağrı ili Patnos ilçesi köy ortaokulundaki 5. sınıf ortaokul öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışmada hem nicel hem de nitel desen kullanılmıştır. Bu bağlamda çalışmanın nicel bölümünde deneysel desen, nitel bölümünde yarı yapılandırılmış görüşme formundan yararlanılmıştır. Deneysel yöntemde yansız seçim sonucunda oluşturulan 26' şar öğrencinin bulunduğu iki gruba araştırma verilerini toplamak amaçlı başarı testi, deney öncesinde öntest olarak uygulanmıştır. Deney grubu öğrencilerine oyuncaklı öğretim, kontrol grubu öğrencilerine geleneksel öğretim uygulanması sonucunda başarı testi her iki gruba sontest olarak uygulanmıştır. Nitel olarak öğrencinin derse olan ilgisi, odaklanması, akran iletişimi ve motivasyonu görüşme formları ile değerlendirilmiştir. Başarı testi; doğru- yanlış cümle tespiti, boşluk doldurma, tablo doldurma, klasik soru, dört seçenekli çoktan seçmeli otuz soru olmak üzere toplam beş bölümden oluşmuştur. Doğru-yanlış sorularında deney grubu ve kontrol grubu arasında anlamlı fark görülmezken diğer soru gruplarında deney grubu lehine anlamlı bir fark görülmüştür. Elde edilen nicel verilerin analizinde istatiksel yöntemlerden SPSS programı kullanılarak bağımsız t-testi yapılmıştır. Nitel verilerin analizinde betimsel analiz kullanılmıştır. Sonuç olarak oyuncaklı fen öğretimi öğrencilerin akademik başarısını arttırmış, derse ilgi ve motivasyonlarını arttırmış, akran iletişimlerini güçlendirmiş ve ders ortamını olumlu yönde etkilemiştir.
dc.description.abstractSupervisor: Assoc. Prof. Dr. Sefa PEKOLThe main purpose of this research is to increase the success in science education and reveal the effects of teaching science with toys on the academic achievement of the students in secondary schools in Ağrı. This study contains Classification of Creatures unit in 5th grades by means of the development of different teaching methods. The population of the research is composed of the students in Patnos, Ağrı province, and the sample of the research is composed of in 5th grade students in a village in Patnos, Ağrı. In the study, both quantitative and qualitative patterns were used. In this context, experimental design was used in the quantitative part of the study, and semi-structured interview form was used in the qualitative part. In the experimental method, the achievement test to collect the research data was applied to groups that organized twenty six students after objective election, as a pretest before the experiment. As a result of teaching with toys to the experimental group, and also traditional teaching to the control group students, achievement test was applied to both the experimental and the control groups. Qualitatively, students' interest in the course, focus, peer communication and motivation were evaluated through interview forms. Achievement test has five sections: true-false sentence detection, gap filling, table filling, classic question, four-choice multiple choice thirty questions. While there was no significant difference among the experimental and control groups in true – false questions, a significant difference was found (between the experimental group and control group) in favor of the experimental group in other question groups. In the analysis of the quantitative data, independent t-test was performed by using SPSS program. Descriptive analysis was used to analyze the qualitative data. To conclude, this study shows that teaching science with toys improves the academic achievement of students and affects the classroom environment positively.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul 5. sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersi hayvanlarla ilgili temel bilgilerin öğretiminde oyuncak destekli öğretimin başarıya etkisi
dc.title.alternativeThe effect of toy supported teaching in the teaching of basic knowledge of animals in secondary schools graduate science course
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-24
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10267371
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid597274
dc.description.pages88
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess