FPGA tabanli bilgisayar mimarisi öğretiminde mikro öğrenme ve proje tabanli öğrenme yöntemlerini kullanarak karmaşık projelere kombine bir yaklaşım
dc.contributor.advisor | Çavuş, Muhammet Serdar | |
dc.contributor.author | Said, Ismail Ibrahim Mohamed | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T11:59:47Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T11:59:47Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-19 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/100208 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, öğrencilerin, Alanda Programlanabilir Kapı Dizisi (FPGA) teknolojisi, Mikro Öğrenme (ML) ve Proje Tabanlı Öğrenme (PBL) yöntemlerini kullanarak karmaşık projeleri kısa sürede anlamalarına, başarılı bir şekilde gerçekleştirmelerine ve yeni projeler geliştirmelerine yardımcı olmak amacıyla yapılmıştır. Bu çalışmanın merkezi işlem birimi (CPU) tasarımı, VHSIC Donanım Tanımlama Dili (VHDL) yardımıyla, PBL ve ML öğrenme yöntemleri kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Bu yeni yaklaşımlar ve uygulamalarla, üniversite düzeyinde, bilgisayar ve elektronik mühendisliği eğitimi alanında geleneksel eğitim/öğretimin eksiklikleri ele alınmış, bazı karmaşık araştırma projeleri üzerinde PBL ve ML yöntemleri kullanılarak bilgisayar mimarisi öğreniminin hızlandırılması amaçlanmıştır. Birleşik yöntemin, çekicilik ve geçerlik faktörleri açısından daha fazla yarar sağlağı belirlenmiştir. Bununla birlikte ev ödevleri, sınavlar ve projeler açısından birleşik yöntem diğer yöntemlere göre daha başarılı sonuçlar vermiştir. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to help students understand complex projects in a short time by using Field Programmable Gate Arrays (FPGAs) technology, Micro Learning (ML) and Project Based Learning (PBL) methods and to develop new projects successfully. The central processing unit (CPU) design of this study was carried out using PBL and ML learning methods with the help of VHSIC Hardware Identification Language (VHDL). With these new approaches and applications, the deficiencies of traditional education / training in the field of computer and electronic engineering education at university level have been addressed and it is aimed to accelerate computer architecture learning by using PBL and ML methods on some complex research projects. It has been shown that the combined method has benefited more in terms of attractive and effective factors. However, in terms of homework, exams and projects, the combined method gave more successful results than other methods. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol | tr_TR |
dc.subject | Computer Engineering and Computer Science and Control | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | FPGA tabanli bilgisayar mimarisi öğretiminde mikro öğrenme ve proje tabanli öğrenme yöntemlerini kullanarak karmaşık projelere kombine bir yaklaşım | |
dc.title.alternative | An combined approach to complex projects using micro learning and project based learning methods in fpga based computer architecture | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-19 | |
dc.contributor.department | Malzeme Bilimi ve Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Department of computer education and instructional technology | |
dc.identifier.yokid | 10296418 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 596337 | |
dc.description.pages | 150 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |