Sürdürülebilir kalkınma konusunda yapılan eğitim araştırmalarına yönelik doküman analizi
dc.contributor.advisor | Aydınlı, Bahattin | |
dc.contributor.author | Başgelen Akkaş, Latife | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T11:59:41Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T11:59:41Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-03-26 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/100205 | |
dc.description.abstract | Yapılan araştırmada, sürdürülebilir kalkınma kavramı teorik olarak incelenmiş, bu kavramın tarihsel gelişimi ele alınmıştır. Bu araştırmanın amacı, yurt içinde sürdürülebilir kalkınma üzerine hazırlanan lisansüstü tezlerin analizini yaparak bir bütünlük içinde yansıtmak ve konunun önemine dikkat çekmektir. İlk olarak ülkemizde sürdürülebilir kalkınma üzerine eğitim ve öğretim alanında hazırlanan yüksek lisans ve doktora tezlerine ulaşılmıştır. Önceden belirlenmiş tez inceleme formlarından yararlanarak tezlerin düzeyleri, hazırlandığı üniversite, enstitü, yayınlanma yılı, kullanılan anahtar kelimeler, araştırma yöntemleri, veri toplama araçları, çalışma grupları gibi kategoriler belirlenmiş ve tezler analiz edilmiştir. Toplamda 19 lisansüstü tezin doküman analizi araştırmacı tarafından, uzman görüşünden faydalanarak yapılmıştır. Tezlerde en sık `sürdürülebilir kalkınma` anahtar kavramı tercih edilmiş, en fazla `karma araştırma yöntemi` kullanılmıştır. En çok kullanılan veri toplama aracı `doküman`, en sık tercih edilen çalışma grubu olarak çeşitli branşlardaki `öğretmenler` seçilmiştir. Gerek verilen açıklayıcı bilgiler gerekse analizi yapılan tezler sayesinde yeni çalışmalara katkı sağlayacağı düşünülmektedir. | |
dc.description.abstract | Abstract: In this research, the concept of sustainable development is examined theoretically and its historical development is discussed. The aim of this research is to analyze the postgraduate theses on sustainable development in Turkey and to reflect them in integrity and to draw attention to the importance of the issue. Firstly, in the field of education and training on sustainable development in Turkey master's and phd theses have been reached. Theses levels by making use of the pre-determined thesis review forms, the categories such as university, institute, year of publication, keywords used, research methods, data collection tools, working groups were determined and theses were analyzed. A total of 19 postgraduate dissertations were documented by the researcher using expert opinion. In the theses, `sustainable development` key concept has been preferred most frequently, `mixed research method` was used the most. The most used data collection tool is `document `, `teachers` in various branches were selected as the most frequently preferred working group. It is thought that it will contribute to new studies both through the explanatory information given and the theses analyzed. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sürdürülebilir kalkınma konusunda yapılan eğitim araştırmalarına yönelik doküman analizi | |
dc.title.alternative | Document analysis for education research on sustainable development | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-03-26 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10306349 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 617152 | |
dc.description.pages | 81 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |