Show simple item record

dc.contributor.advisorAydınlı, Bahattin
dc.contributor.authorDemir, Engin Serdar
dc.date.accessioned2020-12-06T11:59:31Z
dc.date.available2020-12-06T11:59:31Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/100200
dc.description.abstractGünümüzün ve geleceğin dünyasında oluşan çalışma alanlarının geçmişten çok farklı olacağı düşünülmekte ve dolayısıyla üniversiteler ile üniversitelerde görev yapmakta olan akademisyenlerin bu konudaki çalışma ve fikirleri önemli görülmektedir. Bu sebeple bu çalışma ile eğitim fakültelerinde görev yapmakta olan akademisyenlerin çağdaş eğitim sürecindeki gelişmeler neticesinde ortaya çıkan yenilikçi fen eğitimi yaklaşımlarından STEM eğitim yaklaşımı hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. STEM eğitim yaklaşımı farklı disiplinleri bir araya getirerek bireyleri gelişim ve yeniliklere hazırlamakla birlikte eğitimsel açıdan değişen dünyaya ayak uydurmalarını sağlamayı amaçlamaktadır. STEM eğitim yaklaşımının birden fazla bilimsel disiplini kapsadığı ve birleştirdiği düşünüldüğünde var olan durumun aydınlatılması için çok yönlü bir araştırmaya ihtiyaç duyulduğu anlaşıldığından farklı görüşleri bir araya getirebilmek adına çalışmamızda nitel araştırma yöntemleri tercih edilmiştir. Bu kapsamda Eğitim Fakültesinde görev yapmakta olan 72 (yetmiş iki) akademisyenle bireysel ve yüz yüze görüşmeler gerçekleştirilmiş ve bu görüşmeler esnasında dağıtılan kelime ilişkilendirme testleri akademisyenler tarafından doldurulmuştur. Yaptığımız çalışma sonucunda elde edilen bulgularda sürdürülebilirlik, çevre ve 21.yüzyıl kavramlarının STEM eğitim yaklaşımını oluşturan fen, matematik, mühendislik ve teknoloji kavramları ile yakın ilişkili olduğu ortaya çıkarılmış ve STEM yaklaşımında kendilerine yer edinebilecekleri ön görülmektedir. Ancak Türk kültürü ile bu kavramlar arasında bağ kurulamadığı bu sebeple eğitim sistemimizin yeni düzenlemelere açık olması gerektiği düşünülmektedir.
dc.description.abstractIt is thought that the fields of study in the world of today and the future will be very different from the past, and therefore, the studies and ideas of the universities and the academicians working in these universities are considered important. For this reason, the aim of this study is to determine the opinions of academicians working in education faculties about STEM education which is one of the innovative science education approaches that emerged as a result of the developments in contemporary education process. STEM education approach aims to prepare individuals for development and innovations by bringing together different disciplines and to ensure that they keep up with the educationally changing world. Considering that STEM education approach encompasses and unites more than one scientific discipline, it is understood that a multi-faceted research is needed to clarify the situation and qualitative research methods are preferred in our study in order to bring different opinions together. In this context, individual and face-to-face interviews were conducted with 72 (seventy-two) academicians working in the Faculty of Education and the word association tests distributed during these interviews were completed by the academicians. As a result of our study, it is revealed that sustainability, environment and 21st century concepts are closely related to science, mathematics, engineering and technology. However, there is no connection between these concepts and Turkish culture, so it is thought that our education system should be open to new regulations.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSTEM eğitim yaklaşımı ile ilişkili kavramlar hakkında akademisyen görüşleri
dc.title.alternativeAcademic views on concepts related to STEM education approach
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-09
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10304826
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid600699
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess