Show simple item record

dc.contributor.advisorYılmaz, Nurdane
dc.contributor.authorKizilay, Durmuş Ali
dc.date.accessioned2020-12-06T11:59:13Z
dc.date.available2020-12-06T11:59:13Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/100191
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, su bilinci ve çevre bilinci oluşturmak üzere laboratuvar etkinlikleri ile öğrencilerin su konusu farkındalığı hakkındaki başarı ve davranışların incelenmesidir. Çalışmanın örneklemini Kastamonu Üniversitesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Bölümünde öğrenim gören 3. Sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Bu araştırmaya katılan 46 öğrenci, deney grubundan 22 kişi ve kontrol grubunda ise 24 kişi olmak üzere iki gruba ayrılmıştır. Kontrol grubundaki öğrencilere su kavramı ve su analizleri hakkındaki tüm bilgiler düz anlatım yöntemiyle verilmiştir. Deney grubundaki öğrencilere ise su ile ilgili titrasyon, kolorimetrik analiz ve UV-Vis absorpsiyon spektrometri gibi analizi yöntemleriyle su analizi yapılmıştır. Grupların başarı düzeyini ölçmek için Test Analiz Programı (TAP) kullanılarak Su Bilinci Testi geliştirilmiştir. Bu çalışma kapsamında Su Bilinci Testi ve Su Tüketim Davranış Ölçeği ölçme aracı olarak kullanılmıştır. Başarı düzeyindeki ve davranıştaki değişim SPSS programı ile değerlendirilmiştir.Bu çalışmanın sonucunda, laboratuvar etkinliklerinin öğrencilerin bilişsel öğrenme süreçlerini geliştirdiği gözlenmiştir. Deney ve kontrol grupları arasında başarı durumlarına bakıldığında deney grubunun lehine sonuçlandığı görülmektedir. Deney grubundaki öğrencilerin Su Bilinci Testinden ve Su Tüketim Davranış Ölçeğinden aldıkları puan olumlu yönden artmıştır.
dc.description.abstractAbstract:The aim of this study is to investiage the students' achievement and behavior about water and laboratory activities to create water awarenessand environmental awareness.The sample of the study consists of 3rd grade students studying in Kastamonu University Science Teaching Department. The 46 students who participated in this research were divided into two groups as 22 from the experimental group and 24 from the control group. All information about water concept and water analysis was given to the students in the control group by using narrative method. In the experimental group, water analysis was carried out with water analysis methods such as titration, colorimetric analysis and UV-Vis absorption spectrometry. Water Awareness Test was developed by using Test Analysis Program (TAP) to measure the success level of the groups. In this study, Water Awareness Test and Water Consumption Behavior Scale were used as a measurement tool. The change in achievement level and behavior was evaluated with SPSS program.As a result of this study, it was observed that laboratory activities improve students' cognitive learning processes. When the success of the experiment and control groups are examined, it is seen that the results of the experiment group. The scores of the students in the experimental group from the Water Awareness Test and Water Consumption Behavior Scale increased positively.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen bilgisi öğretmen adaylarının laboratuvar etkinlikleri ile su eğitimi hakkındaki başarı ve farkındalıklarının incelenmesi
dc.title.alternativeThe analysi̇s of success and awareness of the sci̇ence educati̇on teacher candi̇dates about the laboratory events and water educati̇on
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-09
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLaboratory experiments
dc.subject.ytmWaste water
dc.subject.ytmWater pollution-chemical
dc.identifier.yokid10305889
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid600799
dc.description.pages92
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess