15. yüzyıl divan edebiyatı temsilcilerinden Sinan Paşa ve tasavvuf tarihindeki yeri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
15. Yüzyıl Divan Edebiyatı Temsilcilerinden Sinan Paşa ve Tasavvuf Tarihindeki Yeri adlı çalışma giriş, üç bölüm ve sonuçtan oluşmaktadır. Giriş kısmında çalışmanın konusu, amacı ve takip edilen metotlar hakkında genel bilgi verilmiştir. Birinci bölümde, çalışmanın daha iyi anlaşılabilmesi için Sinan Paşa'nın doğum tarihi ve yeri, ailesi, meslek hayatı, edipliği, ilmi yönü, eserleri, felsefi yönü, ölümü hakkında detaylı bilgiler verilmiştir. İkinci bölümde, Sinan Paşa'nın tasavvuf tarihindeki yerini tespit edebilmek amacıyla Maâʻrifnâme ve Tazarruʻnâme adlı eserinde ele aldığı aşk, fakr, halvet, havf ve reca, ilim, marifet, nefs, sabır, şeyh, tevbe, zühd gibi tasavvufi görüşleri tanımlayıcı bir yöntemle ele alınmıştır. Üçüncü bölümde, Sinan Paşa'nın intisap ettiği tarikat, şeyh ve tasavvufî konumu hakkında bilgi verilmiştir. Üç bölümde de analiz ve sentez yöntemleri kullanılmıştır. Sonuç kısmında ise elde edilen veriler üzerine genel bir değerlendirme yapılarak, Sinan Paşa'nın tasavvufî konumu tespit edilmiştir. Sinan Pasha, one of the representatives of Divan Literature in the 15th century and having a place in the history of Sufism, consists of an introduction, three chapters and conclusions. In the introduction, general information about the subject, aim and methods of the study is given. In the first part, detailed information about Sinan Pasha's birth place and date, family, professional life, wisdom, scientific aspect, works, philosophical aspect and death is given in order to better understand the study. In the second part, in order to determine the place of Sinan Pasha in the history of Sufism, the mystical views such as love, fakr, halvet, havf and reca, knowledge, ingenuity, self, patience, sheikh, repentance, zuhd which are discussed in Maâʻrifnâme and Tazarruʻnâme are discussed in a descriptive way. It was obtained. In the third chapter, information is given about the sect, the sheikh and the mystical position that Sinan Pasha has been involved in. Analysis and synthesis methods were used in all three sections. In the conclusion, a general evaluation was made on the data obtained and the mystical position of Sinan Pasha was determined.
Collections