Show simple item record

dc.contributor.advisorGezer, Engin
dc.contributor.authorToprak, Pinar Yağmur
dc.date.accessioned2020-12-06T10:17:55Z
dc.date.available2020-12-06T10:17:55Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-10-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/97288
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı Lisanslı badminton sporcularının, spora başlama nedenlerinin, sosyodemografik değişkenler açısından değerlendirilmesidir. Bu amaç doğrultusunda Kars ilinde lisanslı olarak badminton sporu ile uğraşan ve ili içi il dışı müsabakalara katılan sporcular çalışmanın evrenini oluşturmuştur.Araştırmada veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu ve Gill, Gross ve Huddleston (1983) tarafından geliştirilen ve Çelebi (1993) tarafından Türkçeye çevrilen 30 madde ve 8 alt boyuttan (Başarı/Statü, Fiziksel Uygunluk, Takım Ruhu, Arkadaşlık, Eğlence, Yarışma, Beceri Gelişimi, Hareket Etme) oluşan `Spora Katılım Güdüsü Ölçeği` kullanılmıştır.Verilerin istatistiksel çözümlemesinde, IBM SPSS-v22 programı kullanılmıştır. Verilerin normallik sınaması yapmak için tek örneklem `Kolmogorov-Smirnov` testi kullanılmış ve verilerin normal bir dağılıma sahip olmadığı tespit edilmiştir. Sporcuların Spora Katılım Güdüsü Ölçeği alt boyut puan ortalamlarının demografik değişkenler ile karşılaştırılmasında ikili grup karşılaştırmalarında `Mann Whitney U` testi üç ve/veya daha fazla grup karşılaştırmalarında `Kruskal Wallis-H` testi ve anlamlılığın ne yönde olduğunu belirlemek için `Mann Whitney U` testi kullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi 0.05 olarak kabul edilmiştir. Lisanslı badminton sporcularının, spora başlama nedenlerinin alt boyutları ile; cinsiyet, spor yılı, gelecekteki meslek tercihi, anne baba durumu, anne eğitim düzeyi, baba eğitim düzeyi, kardeş sayısı, il içi müsabakalara katılım, il dışı müsabakalara katılım ve lisans türü değişkenleri arasında anlamlı (p<0.05) farklılıklar görülmüş, yaş, eğitim düzeyi ve gelir değişkenleri arasında ise anlamlı (p<0.05) farklılıklar görülmemiştir.Sonuç olarak lisanslı badminton sporcularının puan ortalamaları incelendiğinde katılımcıların yüksek ortalamalarının eğlence alt boyutunda olduğu görülmektedir. Katılımcıların yaş grupları göz önüne alındığında özellikle okul çağında olan çocukların olması sebebiyle oyun oynama, eğlence gibi faktörlerin daha fazla etkili olması yaşları itibariyle beklenir bir sonuç olmaktadır.Anahtar kelimeler: Lisans, Badminton, Spora Katılım Güdüsü
dc.description.abstractThe aim of this study is to evaluate the reasons for licensed badminton athletes to start sports in terms of sociodemographic variables. For this purpose, in Kars province, licensed athletes engaged in badminton sports and participating in competitions outside the province were the universe of the study.Personal information form as a data collection tool and 30 items and 8 sub-dimensions (Success, Physical Fitness, Team Spirit, Friendship, Fun, Competition, Skill Development) developed by Gill, Gross and Huddleston (1983) and translated into Turkish by Çelebi (1993). The `Sports Participation Motivation Scale` consisting of `Act`.In the statistical analysis of the data, IBM SPSS-v22 program was used. A single sample `Kolmogorov-Smirnov` test was used to test normality of the data and it was determined that the data did not have a normal distribution. The `Mann Whitney U` test in binary group comparisons and `Mann Whitney U` test in three and / or more group comparisons to compare the sub-dimension score averages of Sports Participation Motivation Scale of athletes and the `Mann Whitney U` test used to determine the direction of significance. The level of significance was considered to be 0.05.With the sub-dimensions of the reasons for licensed badminton athletes to start sports; There were significant (p <0.05) differences between gender, sports year, future professional preference, parental status, mother education level, father education level, number of siblings, participation in provincial competitions, participation in provincial competitions and license type variables, age, education There were no significant differences (p <0.05) between the level and income variables.As a result, when the average scores of licensed badminton athletes are examined, it is seen that the high averages of the participants are in the entertainment sub-dimension. When the age group of participants are taken into consideration, it is expected that factors such as play game and entertainment are more effective, especially because of the fact that the children are of school age.Keywords: Undergraduate, Badminton, Sport Participation Motiveen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleLisanslı badminton sporcularının,spora başlama nedenlerinin,bazı değişkenler açısından değerlendirilmesi.(Kars ili örneği)
dc.title.alternativeThe evaluation of the licensed badminton athletes, the reasons to start sport in terms of some variables.(Kars province example)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-07
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10312508
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKAFKAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid638834
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess