Sosyal medya platformlarında ceo sözcülüğü ve kurumsal kriz iletişimi: Yaşar Holding Krizi`nin sosyal ceo`luk bağlamında incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnternet kullanımının yaygınlaşması sosyal medya platformlarını hayatın bir parçası haline getirmekle birlikte, öznel iletişim kanallarının kullanım şeklini etkilerken, kurumların iletişim stratejileri konusunda da büyük değişimler yaratmıştır. Sosyal medya platformları içerikleri kısa bir sürede büyük kitlelere ulaştırabilen yapısı itibariyle, kişilerin ilgisini çekmesinin yanı sıra kurumlar için de birçok avantajı beraberinde getirmektedir. Sosyal medya platformları iletişim çalışmalarına olan uygunluğunu ile kurumlar tarafından da etkin şekilde kullanmaktadır. Ancak burada, sosyal medya kullanımı konusunda dikkat edilmesi gereken hususlar doğmakta ve kurumların faydasına görünen bu interaktif iletişim kanalının kurumlar için birer tehdit oluşturduğu da unutulmamalıdır. Sosyal medya platformlarının yaygın kullanımı ile kurumlar her an bir krizle karşı karşıya kalma ihtimalini göz önünde bulundurarak iç ve dış iletişiminde sosyal medya kullanımına itina göstermelidir. Günümüzde özellikle üst düzey yöneticilerin sosyal medya platformlarındaki artan görünürlüğü ile dolaylı yoldan kurumu da temsil ettikleri şahsi sosyal medya hesaplarından yaptıkları paylaşımlar, kurum için krize sebebiyet verirken yıllarca ve özenle inşa edilen itibarı da kısa sürede örselemektedir. Bu çalışmada, 16 Nisan 2017 tarihinde cumhurbaşkanlığı referandum sonuçlarının açıklanmasının ardından Yaşar Holding Yönetim Kurulu Başkanı Selim Yaşar'ın Facebook hesabından paylaştığı siyasi düşüncesiyle alakalı bir içerikle temsil ettiği kurum olan Yaşar Holding'i büyük bir krize sürüklemesi vakası derinlemesine incelenecektir ve `kriz iletişiminde kurum sözcülüğü` ile `sosyal medyada kurum temsili ve yaşanabilecek olası krizler` gibi kavramlar üzerine içerik analizi yapılacaktır. Anahtar Sözcükler: sosyal medya, kurumsal iletişim, kriz, kriz iletişimi, kurumsal iletişim, Yaşar Holding, kurum sözcülüğü, CEO sözcülüğü The widespread adoption of the internet made social media platforms a part of our everyday life. This media consumption shifts both the subjective communication mediums and the communication strategies of organizations. Organizations, alike individuals, frequently benefit from social media's intrinsic `power` of reaching out to audiences at scale, as it is perfectly suitable for their communication efforts. However this new communication channel brings out its own threats, which organizations should dearly consider. Hence, organizations should take account the use of social media in their internal and external communication strategy, as there is always the possibility of a crisis. Considering the increasing visibility of CEO's on social media platforms, even their personal comments are accounted for indirect representation of their organization, which directly impacts their organizations communication efforts. Following this premise, it could be stated that a CEO's personal opinion on social media, may cause a crisis in their organization. In this study, what kind of organizational crisis' may occur due to impulsive use of social media is discussed. This discussion is been exemplified by the Chairman of Yaşar Holding Selim Yaşar, who following the announcement of the the presidential referendum results on 16 April 2017 shared his personel political opinion on his facebook account. In addition, content analysis will be carried out, for the role of corporate spokesperson in crisis communication and the representation of the organization over social media. Keywords: social media, corporate communication, crisis, crisis communication, corporate communication, Yaşar Holding, corporate spokesperson, CEO spokespersonship.
Collections