Engelli çocuk sahibi anne babaların aile hayatı ve çocuk yetiştirme tutumları ile kabul red düzeyi ilişkisinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Demirli, Cihad | |
dc.contributor.author | Rustamova, Nargiz | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T18:31:43Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T18:31:43Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-06-08 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/95805 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, engelli çocukları olan ebeveynlerin aile hayatı ve çocuk yetiştirme tutumları ile kabul red düzeyi ilişkilerinin incelenerek ortaya konulmasıdır. Çalışma kapsamında zihinsel engel ve alan yazındaki durumu ele alınarak zihinsel engelli çocuklar ve zihinsel engele etki eden sorunlar dile getirilmiştir. Zihinsel engelli çocuk ve ebeveyn ilişkisi ile her ikisinin de karşılaştıkları sorunlar, güçlükler ve ebeveynlerin kabul-red durumları incelenmiştir. Bu çerçevede ise çeşitli ölçme araçları kullanılmış ve bunlar katılımcılara uygulanmıştır. Bu uygulamalar sonucunda da zihinsel engelli çocuk sahibi ebeveynlerin çocuk yetiştirme tutumları ile engelli çocuğu kabul etme/reddetme düzeylerine arasında kimi boyutlarda farklılaşma olduğu ve bunlardan hareketle de araştırmanın ilgili alan yazın için önemli sayılabilecek sonuçlara sahip olduğu sonucuna varılmıştır. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to examine the relationship between child rearing attitudes, family life and rejection levels of parents with mentally handicapped children. Within the scope of the study, mentally handicapped children and mentally retarded problems were addressed by taking into consideration the mental disability and the situation of the child. Problems, difficulties, and acceptance / rejection cases of parents with mentally retarded child and parent relationship are examined. In this framework, various measuring instruments were used and these were applied with participation. As a result of these practices, it is concluded that there are differences in the dimensions between the childrearing attitudes of children with mentally retarded parents and the level of accepting / rejecting children with disabilities, and with these movements, it is concluded that the research has important results for the related field literature. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Engelli çocuk sahibi anne babaların aile hayatı ve çocuk yetiştirme tutumları ile kabul red düzeyi ilişkisinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examining the relationship between family life, child rearing attitudes and acceptance rejection levels of parents who have disabled child | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-08 | |
dc.contributor.department | Aile Eğitimi ve Danışmanlığı Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Parents attitude | |
dc.subject.ytm | Child rearing | |
dc.subject.ytm | Family life | |
dc.subject.ytm | Parents | |
dc.subject.ytm | Parents-child relation | |
dc.subject.ytm | Family relations | |
dc.subject.ytm | Acceptance level | |
dc.subject.ytm | Family acceptance and rejection theory | |
dc.subject.ytm | Disabled children | |
dc.identifier.yokid | 10201236 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 529870 | |
dc.description.pages | 119 | |
dc.publisher.discipline | Aile Eğitimi ve Danışmanlığı Bilim Dalı |