Show simple item record

dc.contributor.advisorDemirli, Cihad
dc.contributor.authorRustamova, Nargiz
dc.date.accessioned2020-12-04T18:31:43Z
dc.date.available2020-12-04T18:31:43Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-06-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/95805
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, engelli çocukları olan ebeveynlerin aile hayatı ve çocuk yetiştirme tutumları ile kabul red düzeyi ilişkilerinin incelenerek ortaya konulmasıdır. Çalışma kapsamında zihinsel engel ve alan yazındaki durumu ele alınarak zihinsel engelli çocuklar ve zihinsel engele etki eden sorunlar dile getirilmiştir. Zihinsel engelli çocuk ve ebeveyn ilişkisi ile her ikisinin de karşılaştıkları sorunlar, güçlükler ve ebeveynlerin kabul-red durumları incelenmiştir. Bu çerçevede ise çeşitli ölçme araçları kullanılmış ve bunlar katılımcılara uygulanmıştır. Bu uygulamalar sonucunda da zihinsel engelli çocuk sahibi ebeveynlerin çocuk yetiştirme tutumları ile engelli çocuğu kabul etme/reddetme düzeylerine arasında kimi boyutlarda farklılaşma olduğu ve bunlardan hareketle de araştırmanın ilgili alan yazın için önemli sayılabilecek sonuçlara sahip olduğu sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the relationship between child rearing attitudes, family life and rejection levels of parents with mentally handicapped children. Within the scope of the study, mentally handicapped children and mentally retarded problems were addressed by taking into consideration the mental disability and the situation of the child. Problems, difficulties, and acceptance / rejection cases of parents with mentally retarded child and parent relationship are examined. In this framework, various measuring instruments were used and these were applied with participation. As a result of these practices, it is concluded that there are differences in the dimensions between the childrearing attitudes of children with mentally retarded parents and the level of accepting / rejecting children with disabilities, and with these movements, it is concluded that the research has important results for the related field literature.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEngelli çocuk sahibi anne babaların aile hayatı ve çocuk yetiştirme tutumları ile kabul red düzeyi ilişkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeExamining the relationship between family life, child rearing attitudes and acceptance rejection levels of parents who have disabled child
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-08
dc.contributor.departmentAile Eğitimi ve Danışmanlığı Anabilim Dalı
dc.subject.ytmParents attitude
dc.subject.ytmChild rearing
dc.subject.ytmFamily life
dc.subject.ytmParents
dc.subject.ytmParents-child relation
dc.subject.ytmFamily relations
dc.subject.ytmAcceptance level
dc.subject.ytmFamily acceptance and rejection theory
dc.subject.ytmDisabled children
dc.identifier.yokid10201236
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid529870
dc.description.pages119
dc.publisher.disciplineAile Eğitimi ve Danışmanlığı Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess