Show simple item record

dc.contributor.advisorŞakı Aydın, Oya
dc.contributor.authorAbdülmecid, Muhammed
dc.date.accessioned2020-12-04T18:25:21Z
dc.date.available2020-12-04T18:25:21Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-06-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/95617
dc.description.abstractBugün sosyal medya denilen bu mecralar kullanımın kolaylığı, maliyetinin düşüklüğü, erişimde sağladığı hız ve geribildirim avantajı, karşılıklı iletişimi desteklemesi gibi özellikleriyle birçok saha tarafından en çok tercih edilen iletişim vasıtası haline gelmiştir. Sosyal medyanın toplumsal yaşamda giderek önem kazanması sivil toplum örgütleri bünyesinde de daha fazla öneme sahip olmaya başlamıştır. Sivil toplum örgütleri sosyal medya mecralarını stratejik iletişim amaçlı kullanmakta, sosyal medya aracılığıyla örgütün siyasal, sosyal faaliyetlerini, kültürel etkinliklerini hedef kitlelere sunabilmekte ve kitlelerle kolayca iletişim kurabilmektedir. Bu çalışma sivil toplum örgütü ve sosyal medyanın kavramsal çerçevesinden yola çıkarak sivil toplum örgütlerinin kurumsal hedef çerçevesinde sosyal medyayı, özellikle Facebook'u nasıl kullandığını belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla 2004 yılında Almanya'da kurulan uluslararası sivil toplum örgütü olan World Uyghur Congress' in Facebook sayfası örnek olay incelemesi olarak ele alınmıştır. Çalışma sırasında örgütün hedef kitleleri ile karşılıklı iletişim kurmak için Facebook'u stratejik iletişim kapsamında kullandığı, Facebook sayfası ile kurumsal kimlik oluşturmaya özen gösterdiği, yaptığı paylaşımlarında insan haklarına yönelik içeriklere öncelik verdiği ve Facebook sayfası üzerinden hedef kitleyi bilgilendirici paylaşımlar yapmaktadır varsayımları sınanmıştır. Varsayımlar doğrultusunda World Uyghur Congress'in Facebook sayfasında yer alan içerikler nitel ve nicel içerik analizi tekniğiyle incelenmiştir. Yapılan çalışma sonucu ilk varsayımı geçersiz kılmakla beraber diğer üç varsayımı doğrulamıştır.
dc.description.abstractThese media, which are called social media, have become the most preferred communication tool by many fields with their features such as ease of use, low cost, speed and feedback advantage they provide, and support mutual communication. The increasing importance of social media in social life has also become more important within non-governmental organizations. Non-governmental organizations use social media channels for strategic communication, can present the political, social activities and cultural activities of the organization to the target audiences through social media and easily communicate with the masses. This study aims to determine how non-governmental organizations use social media, especially Facebook, within the framework of corporate goal, based on the conceptual framework of non-governmental organization and social media. For this purpose, the Facebook page of the World Uyghur Congress, an international non-governmental organization founded in Germany in 2004, was handled as a case study. During the study, the assumptions have been tested that the organization uses Facebook in the context of strategic communication to establish mutual communication with its target audiences, pays attention to creating a corporate identity with its Facebook page, prioritizes the content regarding human rights in its posts, and informs the target audience through its Facebook page. In line with the assumptions, the contents of the World Uyghur Congress's Facebook page were analyzed with the qualitative and quantitative content analysis technique. As a result of the study, it overrides the first assumption, but confirmed the other three assumptions.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleSivil toplum örgütlerinin sosyal medya kullanımı: World Uyghur Congress Facebook sayfası örneği
dc.title.alternativeSocial media using of non govermental organizations: Example of World Uyghur Congress Facebook page
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-23
dc.contributor.departmentMedya ve İletişim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10325527
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid625084
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess