Show simple item record

dc.contributor.advisorArslan, İsmet Kahraman
dc.contributor.authorBaycan, Pelin
dc.date.accessioned2020-12-04T18:23:50Z
dc.date.available2020-12-04T18:23:50Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/95580
dc.description.abstractGeleneksel medyadan yeni medyaya geçişle birlikte pek çok değişim ya-şanmış ve satınalma davranışları da bu değişimlerden etkilenmiştir. Gittikçe popü-lerliği ve önemi artan sosyal medya platformlarını artık tüketiciler satın alacakları ürün ve hizmetlerle ilgili araştırma yapmak amacıyla da kullanmaya başlamıştır. Satınalma karar sürecinde sosyal medya üzerinden oluşturulan kullanıcı yorumları, başka tüketiciler tarafından oluşturulan içerikler, aile ve referans grubunun payla-şımları tüketicilerin satınalma kararında etkin rol oynamaktadır. Ayrıca tüketiciler satınalma sonrası da ürün ve hizmetlerle ilgili düşüncelerini sosyal medya sayesin-de zaman ve mekân sınırlaması olmadan paylaşabilmekte ve pek çok kullanıcıya rahatlıkla ulaşabilmektedir. Markalarda artık bu yeni ortaya çıkan pazarlama ileti-şimiyle birlikte sosyal medya kanallarından tüketicilerle aktif şekilde iletişime ge-çebilmekte ayrıca ürün ve hizmetlerini de bu kanallar üzerinden tanıtabilmektedir. Bu çalışmada sosyal medya kuşağı olarak tanımlanan ve en önemli özellikleri ara-sında teknolojiye olan bağlılıkları gösterilen Y kuşağının, satınalma davranışlarını, sosyal medyanın nasıl etkilediği açıklanmaya çalışılmıştır.Anahtar Kelimeler: Sosyal Medya, Yeni Medya, Y Kuşağı, Satınalma Davranışları, Tüketici Davranışları
dc.description.abstractThere have been many changes with the transition from the traditional to the new media and purchasing behaviours have also been affected by those chan-ges.Consumers started to use social media platforms whose popularity and impor-tance have been gradually increasing in order to check up on the services and the products that they are going to buy. There are several aspects that play an active role on consumers' decision of purchasing; user comments on social media, con-tents created by other consumers and the sharings of family and the group of refe-rences. Additionally, consumers can share their ideas about the products and servi-ces without any restrictions thanks to social media after purchasing. Brands can actively reach customers via social media with this new marketing communication and also introduce their products and services via above mentioned social media. In this study it has been tried to explain how social media affects the behaviour of purchasing of the generation Y which is described as the generation of social media and also the generation whose most important characteristic is to be addicted to technology.Key Words: Social Media, New Media, Generation Y, Purchasing Behaviour, Consumer Behaviouren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSosyal medyanın Y kuşağı satın alma davranışı üzerindeki rolü
dc.title.alternativeThe role of social media on purchasing behaviour of Y generation
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKüresel Pazarlama ve Marka Yönetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMedia
dc.subject.ytmPurchasing
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmGenerations
dc.subject.ytmGeneration Y
dc.identifier.yokid10142797
dc.publisher.instituteDış Ticaret Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid459699
dc.description.pages156
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess