Uluslararası karayolu eşya taşımacılığında fiili taşıyıcının sorumluluğu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnsanlar ticaret amaçlı ya da başka gayelerle eşya yollamaktadırlar. Gönderen, taşıyıcı ile bir taşıma anlaşması akdederek taşıyıcı eliyle eşyayı yollar. Taşıyıcı bazen çeşitli nedenlerden dolayı taşıma işlemini başka taşıyıcılara yaptırarak gerçekleştirebilir. Taşıma esnasında zıya, hasar ya da gecikme sebebiyle zarar meydana gelebilmektedir. İşte taşıma işlemini başka taşıyıcılar gerçekleştirirken bu esnada eğer eşyaya bir zarar gelirse bundan kimin sorumlu tutulması gerektiği, eşyanın üzerinde hak sahibi kişinin kime karşı hak talebinde bulunacağı sorusu gündeme gelmektedir. Başka bir deyişle bu eşyada meydana gelen zararın kimin sorumluluğunda olduğu sorusu akla gelmektedir. Bunlarla ilgili hükümler de Eşyaların Karayolunda Uluslararası Nakliyatı İçin Mukavele Sözleşmesi'ne (CMR) konmuştur.Anahtar Kelimeler: Fiili Taşıyıcı, Sorumluluk, Uluslararası Taşımacılık, Karayolu People send goods in with the aim of trading or another. Consignor makes an arrangement with contracting carrier to send goods to consignee. Due to various reasons, contracting carrier may have transportation done to actual carriers. In the moment of transportation done by actual carriers, damage may occur result of loss, damage or delay. The questions, who has the obligation of the damage occurred, who can owner of the goods claim his/her legal rights to, may appear in minds. The rules or clauses related on these issues are settled in the Convention on the Contract for the International Carriage of Goods by Road (CMR).Keywords: Actual Carrier, Obligation, International Carriage, Road
Collections