Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldırım, Figen
dc.contributor.authorErdem Çelik, Ömür
dc.date.accessioned2020-12-04T18:20:44Z
dc.date.available2020-12-04T18:20:44Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/95484
dc.description.abstractBilgi ve iletişim teknolojilerindeki değişimler, internetin kullanılması ile dijital çağın başlaması, sosyal medya paylaşım platformlarının açılması ile sosyal devrimin yaşanması tüm sektörleri etkileyen dijital dönüşümü başlatmıştır. Pazarlama yöntemleri temelden değişikliğe uğramıştır. Çoğunlukla dijital dünyada yaşayan hedef kitleyi tanımak, dijital medya ile iletişim kurmak ve beklentilerini bu yolla karşılamak, pazarlama faaliyetlerinin başlıca araştırma ve iletişim aracı olmuştur.Dijital çağ başladığında çocuk olan ve dijital dünyanın içinde büyüyen dijital yerlilerin bakış açılarının ve hatta beyin yapılarının farklı olduğu kabul edilmektedir. Bu sebeple pazarlama alanında yapılacak her çalışma için bu kitleyi tanımak ve anlamak öncelik olmaktadır. Erken dönem dijital yerlilerin yaş itibariyle odak noktaları ebeveynlikleri ve çocuklarıdır. Dijital yerlilere ve ebeveynlere ulaşmak isteyen markaların bugünün ebeveynlerini dijital yerli özellikleri ile birlikte değerlendirmeleri gerekmektedir.Bu araştırmada, dijital yerli ebeveynlerin özellikleri, tercihleri incelenmekte, bu doğrultuda uygulanacak dijital pazarlama stratejileri ve yöntemleri değerlendirilmektedir.
dc.description.abstractDue to the changes in information and communication technologies, initiation of internet use within the digital age, new era beginning with social media and and view-sharing platforms hence social revolution, digital transformation has come in power affecting all sectors. Marketing methods have changed fundamentally. Recognizing the target audience mostly acting throughout the digital world, communicating via digital media and meeting their expectations through, has become the main research and communication marketing tool.It is accepted that digital natives, who were children when the digital age began and grew up in the digital world, have different perspectives and even show brain structures. For this reason, it should be priority to acquint and understand this audience for all marketing studies.The focus of early digital natives is on parenting and children. Brands targetting the digital natives and parents, need to evaluate today's parents with their digital native features.In this research, the characteristics and preferences of digital native parents are examined and digital marketing digital marketing strategies and methods are evaluated.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleDijital yerli ebeveynlere yönelik dijital pazarlama yöntemleri ve stratejisi
dc.title.alternativeDigital marketing methods and strategies to digital native parents
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-26
dc.contributor.departmentKüresel Pazarlama ve Marka Yönetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial marketing
dc.subject.ytmMobile marketing
dc.subject.ytmDigital marketing
dc.subject.ytmElectronic marketing
dc.subject.ytmHelicopter parents
dc.identifier.yokid10273812
dc.publisher.instituteDış Ticaret Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid582946
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess