dc.contributor.advisor | Kara Sarıoğlu, Didem | |
dc.contributor.author | Çelik, Ayşe | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T17:25:46Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T17:25:46Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-29 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/94017 | |
dc.description.abstract | İnsanlar bir resmi gözlemlerken önce bütünü, daha sonra o bütünü oluşturanbağlantıların öğelerini görürler. Mekân, bu öğelerden biridir. Bu tez çalışması, birresmi oluşturan öğelerin mekân içindeki rolleri ve birbirleri ile olan bağlantılarınıdeğerlendirme düşüncesinden yola çıkarak oluşturulmuştur.Resim sanatı tarihini, mekânın ifade biçimindeki değişimlerin daha açık tabirletercihlerin tarihi olarak değerlendirmek mümkündür. Bu çalışma kapsamındaöncelikle mekân kavramı ve resim sanatında mekânın tanımı yapılmıştır. Çağdaş Türkresmine kadar gelinen dönemde, Rönesans'tan başlayarak resim sanatında mekânolgusunun dönem ve akıma göre değişimi, dünyada o günün şartları, sanatçıların bakışaçıları, kültürel ve toplumsal değişimler, resimde mekânın hangi aşamalardan geçerekgünümüze geldiği incelenerek ortaya konulmuştur. Dünyanın önde gelen sanatçılardanörnekler verilmiş ve bu örnekler; iç mekân, dış mekân, iç ve dış mekânın birliktekullanımı başlıkları altındaki görseller üzerinden anlatılmıştır.Çağdaş Sanat 1950'lerde soyut dışavurumculuğun ortaya çıkması ile başlamıştır.Birçok sebepten dolayı Türkiye'de kabul görmesi ve yaygınlaşması 1980'li yıllarıbulmuştur. Bu nedenle 1950'den 1980'lere kadar gelinen dönemde çağdaş resminTürkiye'de gecikme sebepleri anlatılmıştır. Türk resminin 1980'den günümüze kadargelinen zaman dilimi araştırılmış, Türk sanatçıların kullandıkları resim üslupları,mekâna yaklaşım tarzlarına yer verilmiştir. Sanatçıların çalışmaları iç mekân, dışmekân, iç ve dış mekânın birlikte kullanımı başlıkları altında incelenmiştir.Çağdaş Türk resmi incelendiğinde dünya resim sanatı genelinde olduğu gibi tuvaldemekân yaratımı konusunda her biri farklı sanat anlayışlarının bir arada varlılarınıdevam ettirdikleri saptanmıştır. Bu tez çalışmasında aynı dönemde üretimde bulunansanatçıların çok yönlü bakış açıları, oluşturdukları mekân resimleri üzerindenincelenmiştir.Anahtar Kelimeler; mekân, Türk resmi, çağdaş resim, üslup, tuval resmi | |
dc.description.abstract | When people observe a painting, they first see it as a whole. Then, they see theelements of the connections which make up that whole. Space is one of these elements.This thesis is based on the idea of evaluating the roles and inter-relations of theelements that form a painting in space.It is possible to evaluate the history of art painting as the history of preferences in themore explicit terms of the changes in the expression of the space. In this study, firstly,the concept of space has been explained and the definition of space has been made interms of art painting. In the period up to Contemporary Turkish painting; starting fromthe Renaissance, the change of the space phenomenon according to the period and thetrend, the conditions of that day in the world, the perspectives of the artists, culturaland social changes, and the stages which the space in painting has gone through andcome to the present day, are examined. Examples are given from the world's leadingartists and these examples are explained through visuals under the headings of interior,exterior, and interior and exterior use together.Contemporary Art began with the emergence of abstract expressionism in the 1950s.However, due to many reasons, its acceptance and widespread usage in Turkey hasbeen found to take place in the 1980s. Therefore, the reasons for the delay of thecontemporary painting in Turkey in the period from 1950 until 1980s, have beendescribed. In this study, the time period of Turkish painting from 1980 to the presentday, has been investigated and the painting styles used by Turkish artists and theirapproaches to space, have been included. The works of the artists are examined underthe headings of interior space, exterior space, and the use of interior and exterior spacetogether.When the contemporary Turkish painting is examined, it is determined that differentart approaches continue to exist on the subject of creating space on canvas as in the artpainting of the world. In this thesis, the versatile perspectives of the artists who tookpart in production during the same period, were examined through the space paintingsthey created.Keywords; Space, Turkish painting, contemporary painting, wording, canvas painting | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Çağdaş Türk resminde 1980 sonrası mekân sorunu | |
dc.title.alternative | Post-1980 issue in contemporary Turkish painting | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-29 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 10298486 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | IŞIK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 585534 | |
dc.description.pages | 148 | |
dc.publisher.discipline | El Sanatları Eğitimi Bilim Dalı | |