Yeni kuşaklar için iman eğitimi sorunu: Türkiye-Suriye toplumları bağlamında karşılaştırmalı bir araştırma
dc.contributor.advisor | Gökçe, Mehmet Cüneyt | |
dc.contributor.author | Jlelati, Mohamad | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T16:59:22Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T16:59:22Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-03-20 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/93299 | |
dc.description.abstract | İnanç eğitimi; bireyleri kabiliyetlerle, ilmi araçlarla ve değerlerle donatarak, kendi gerçeğiyle kalkınmasını ve ümmetinin yükselmesinde öncülük yapmasını sağlayacak İslâmi kişiliği, kapsamlı bir şekilde inşa etme ameliyesidir.Bireyin hayatında inanç ile eğitim arasında yer alan bu oluşum, kapsamlılığı ve iman ile inanç arasındaki ilişkiyi açıklayan İslam'ın kendine has özellikleri arasındadır. Eğitim, toplumun hayatını renklendiren, bireyi toplum hayatına alıştıran, onun dengesini koruyup ilerlemesini sağlayan, düzenler ve geleneklerdir. Eğitimin, her toplumun kendi düzeninden ortaya çıkan toplumsal bir sistem olduğu da söylenmektedir. Buna karşılık İslam kendi sosyal sistemini, ahlakî eğitimin değerleri üzerinde bina etmiştir. Hz. Peygamber'in (s.a) peygamberliği neredeyse sadece bu gayeyi gerçekleştirmeye odaklanmaktadır. Zira o kendisinin güzel ahlakı tamamlamak için gönderildiğini ifade etmektedir. İslam kendi enerjisiyle, toplumları ve halkları uykularından uyandırmıştır. Bu İslam ümmeti içerisinde Türk ve Arap milletleri İslam'ın karanlıklardan aydınlığa çıkardığı iki millettir. Her iki milletin de büyük nüfusları, geniş coğrafi alanları ve ortak özellikleri vardır. Aralarında inanç etkileşimi konusunda farklılıklar olmasına rağmen geçmiş asırlarda her iki millet de İslam'ın bayraktarlığını yapmıştır. Bu onların ortak özelliklerdendir. Arap halkının dili, Kur'an dili olan Arapça'dır. Bu durum onların dini ilimleri doğrudan kaynağından öğrenmelerini kolaylaştırmıştır. Türk alimleri de dini ilimleri kendi dillerine aktararak ve yayarak günümüze kadar korunmasını sağlamak için gayret sarf etmişlerdir. Türk milleti, İslam ve İslam devletleri için en son kale olmuştur. Ayrıca o, iç karışıklıklara ve dış saldırılara maruz kalmadan önce asırlarca bu ümmete canlılık kazandırmaya devam etmişlerdir. Araştırmanın amacı, betimleyici istatistiksel veriler kullanarak toplumda inanç durumu hakkındaki düşünceyi inşa etmeye çalışmak ve ümmetin bedenindeki İslamî ruhu, tekrar hayata döndürecek araçları oluşturmaktır. Bir diğer hedef ise ümmetin güçlü olması için toplumun içerisindeki bireyler arasındaki çekişmeleri olgunluğa, yıkımı inşaya çevirmeye çalışarak İslam toplumunu parçalanamayan ve zayıflatılamayan bir güç unsuru haline getirmeye çalışmaktır. | |
dc.description.abstract | Religious education is a process to comprehensively create an Islamic character that supports to realize oneself and to leads the development of the ummah with having skills, scientific equipment and virtues.The structure taking place between the belief and the education in one's life is the one of the characteristics of Islam which explains the content and the relation between the faith and the belief. Education means customs and regulations that are to enliven the life of the society, to provide an individual to be accustomed to the community's life and to support one to make progress while keeping one's balance. It is also said that education is a social system that appears in every societies in their own patterns. In contrast, Islam constructs its own social system based on its principles of the moral education. The prophet hood of the holly Mohammed (saw) focuses on this aim to realize. Because he stated that `I have been sent to perfect good character.`Islam inspires nations and societies with its own energy. Turks and Arabs are the two of them that Islam enlightened. Both nations have the high populations, the huge geographical areas and the common features. Despite the fact that there are some differences between their concepts of faith, they became the groundbreaking in history. In other words, this is one of their common features. The language of Arabian people is Arabic which is the language of the Qur'an also. Therefore, this situation enabled them to learn religious information from the main source which is the Qur'an. On the other side, Turkish scholars have made efforts to preserve religious knowledge until today translating them into their own language and publishing them. Turkish nation became the last castle of them to protect Islam and Islamic countries. Also, Turkish nation inspired the ummah for many centuries before they had faced internal disorder and external attacks.The aim of the research is to make an effort to construct the idea of faith in society using descriptive statistical data and to compose the tools and equipment which enable to inspire Islamic Spirit of the ummah. Another aim is to pave a way to make the ummah a power which cannot be divided into the parts and weakened while solving conflicts among individuals and improving all of the aspects of the life causing decay. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Din | tr_TR |
dc.subject | Religion | en_US |
dc.title | Yeni kuşaklar için iman eğitimi sorunu: Türkiye-Suriye toplumları bağlamında karşılaştırmalı bir araştırma | |
dc.title.alternative | The issue of religious education for new generations; The comparative research in the context of societies of Turkey and Syria | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-03-20 | |
dc.contributor.department | Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10326507 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HARRAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 616323 | |
dc.description.pages | 123 | |
dc.publisher.discipline | Kelam Bilim Dalı |