Show simple item record

dc.contributor.advisorBıkmaz, Pervin Sevda
dc.contributor.authorTüfekçiyaşar, Tuğcan
dc.date.accessioned2020-12-04T15:21:53Z
dc.date.available2020-12-04T15:21:53Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/90700
dc.description.abstractBu araştırmada Anadolu Lisesi 10. ve 11. sınıf öğrencilerinin sürekli kaygı, benlik imgesi ve umutsuzluk düzeylerinin, bazı demografik değişkenler çerçevesinde ele alınması amaçlanmıştır. Veriler, 2013-2014 öğretim yılında, İstanbul ili Beylikdüzü ilçesinde bulunan 3 Anadolu Lisesinde eğitim gören, 17-18 yaşlarındaki 10. ve 11. sınıf öğrencilerinden toplanmıştır. Araştırmaya 305i kız 189'u erkek olmak üzere, 265 lise 10. sınıf öğrencisi, 229 lise 11. sınıf öğrencisi katılmıştır. Umutsuzluk düzeyini belirlemek amacıyla Beck Umutsuzluk Ölçeği, kaygı düzeyini belirlemek amacıyla Durumluk-Sürekli Kaygı Ölçeği'nin yalnızca sürekli kısmı, benlik imgesini belirlemek amacıyla Offer Benlik İmgesi Ölçeği ve demografik bilgiler için ise araştırmacı tarafından geliştirilen Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde, Bağımsız Örneklem T testi, Mann Whitney U, Kruskal Wallis ve Anova testleri kullanılmıştır. Analizlerin bulgularına göre, sürekli kaygı ile cinsiyet ve ebeveyn tutumu arasında anlamlı bir ilişki vardır: Kızların erkeklere oranla sürekli kaygı düzeylerinin daha yüksek olduğu, ebeveynleri ilgisiz olan bireylerin diğer bireylere oranla kaygı düzeylerinin daha yüksek olduğu saptanmıştır. Umutsuzluk ile ebeveyn tutumu arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur: Ebeveynleri ilgisiz olan bireylerin diğer bireylere oranla Beck Umutsuzluk Ölçeği puan ortalamasının daha yüksek olduğu görülmüştür. Benlik imgesi ile ise cinsiyet ve ebeveyn tutumu arasında anlamlı bir ilişki saptanmıştır: Erkeklerin kızlara oranla benlik imgelerinin daha yüksek olduğu, ebeveyni anlayışlı olan bireylerin diğer bireylere benlik imgelerinin daha iyi olduğu saptanmıştır. Aynı zamanda Benlik İmgesi Ölçeği ile Sürekli Kaygı Ölçeği arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır. Benlik imgesi puanı arttıkça sürekli kaygı puanı düşmektedir. Benlik İmgesi Ölçeği ile Beck Umutsuzluk Ölçeği arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır. Benlik imgesi puanı arttıkça umutsuzluk puanı düşmektedir. Bulgular ilgili literatür verileri ile tartışılmıştır.
dc.description.abstractIn this study, Anatolian High School 10th and 11th grade student's trait anxiety, selt-image and hopelessness levels are intended to be addressed in contex of demographic variables. Data were collected from 10th and 11th grade students in three particular Anatolian High School in Beylikdüzü county of İstanbul 2013-2014 school year. In this study, 256 10th grade students and 229 11th grade students participated of whom 305 were female and 189 male. Beck Hopelessness Scale is used to determine level of hopelessness, whereas State Trait Anxiety Inverntory to determine anxiety level, Offer Self-Image Questionnaire to determine self-image and Personal Information From, prepared by the researcher, is used to obtain demographic data. Independent-Samples T-Test, Mann Whitney U, Kruskal Wallis and Anova Test were used in the analysis. Data shows that constant anxiety has a relation between gender and parental relationships. It has been determined that females have a higher anxiety level compared to males. This comparison is also possible between people with a high level of attention from parents, and low attention from parents, in which people with parents less attentive to their needs had higher anxiety levels. It has been found that hoplessness also is affected by attentiveness of ones parents. People with less attentive parents have been rated higher on the Beck Hopelessness Scale. A similar relation is also found between self-image that relates to gender and relationship/attentiveness of parents. Males have a more positive self-image compared to females and people with parents who are attentive or caring also had a more positive self-image. This brings out a statistical relationship between Self Image and Anxiousness Scale. As the self image rating increases, anxiety points decrease. Similar relation can be observed between Self Image and Beck Hopelessness Scale where self-image scores increase, hopelessness rating decreases. All these findings have been supported and discussed through literary findings.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleLise 10. ve 11. sınıf öğrencilerinde kaygı, umutsuzluk ve benlik imgesi düzeylerinin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvalution of level on anxiety, hopelessness at high school 10th and 11th grade students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPsikoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmAnxiety
dc.subject.ytmHopelessness
dc.subject.ytmSelf image
dc.subject.ytmAdolescents
dc.subject.ytmPuberty
dc.identifier.yokid10042475
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHALİÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid358830
dc.description.pages105
dc.publisher.disciplineUygulamalı Psikoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess