Dergilerde yer alan reklamlarda mizah kullanımı: Örnekler üzerinde reklam iletisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Reklamcılık dünyasında dergilerde yer alan reklamların farklı bir yeri vardır. Dergilerin kendisini farklılaştırdığı, ayrıştırdığı en önemli özelliklerinden biri spesifik alanlarda, belirli hedef kitlelere özel olarak oluşturulmasıdır. Bir diğer önemli özelliği ise sayfa ve baskı kalitelerinin yüksek olmasıdır. Dergilerin hitap ettikleri hedef kitleleri genel itibariyle genel kültür seviyesi yüksek, detayları kaçırmayan, keşfetme duygusuyla dergi sayfalarında gezinen, dikkati yüksek bir yapıya sahiptirler. Bununla birlikte mizah da dergi reklamlarında yoğun olarak kullanılmaktadır. Bahsi geçen bu özellikleri doğrultusunda dergilerde mizahi açıdan zeki esprilerin bulunduğu, imaj ağırlıklı reklamlar üretilmektedir. Böylece dergi reklamları özelinde mizahi açıdan yaratıcılığı çok yüksek, başarılı reklamlar dergilerde yer almaktadır.Anahtar Kelimeler: Reklam, Reklamcılık, Dergi Reklamları, Mizah, Reklam Analizi In advertising world, magazine advertising is always held in high estimation as an important differentiated area. First importance of the magazines is because of their identidy that is customized according to special targeted segments for the people of different interests. Another importance results from their having glossy papers and hi-quality press processes. The target audience of magazines are the people who are advanced information seekers, new info explorers, highly educated, carreful and have special interests on sophisticated subjects. And also the homour is intensively used in magazines. In accordance with those characterized specialities of the magazines, sense of humour and fun with clever remarks are used for the images of the advertisements in the magazines. In this regard, magazines have got the advetisements which are creative, joyfull and have full of sense of humour .Keywords:Advertise, Advertising, Magazine Advertises, Humour, Analysis ofAdvertising
Collections