Hemşirelikte mesleki değerler ve duygusal zekâ ilişkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırma hemşirelerin mesleki değerleri ile duygusal zekâları arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla tanımlayıcı olarak yapıldı. Evreni İstanbul'da bulunan bir Eğitim ve Araştırma Hastanesinde çalışan 490 hemşire, örneklemi ise çalışmaya katılmayı kabul eden 216 hemşire oluşturdu. Veriler; bilgi formu, revize edilen hemşirelerin mesleki değerleri ölçeği ve duygusal zekâ ölçeği ile toplandı. %95 güven seviyesinde ve %5 anlamlılık düzeyinde değerlendirilen verilerin analizinde One-Sample Kolmogorov- SmirnovTesti, Corelasyon analizi (Spearman's), Kruskal-Wallis ve Mann Whitney-U testi kullanıldı. Hemşirelerin revize edilen hemşirelerin mesleki değerleri ölçeğinden aldıkları puan ortalaması 101,27 ± 15,62, duygusal zeka ölçeğinden aldıkları puan ortalaması 137,22 ± 25,27, duygusal farkındalık alt boyut puan ortalaması 28,59 ± 4,98, duygularını yönetme alt boyut puan ortalaması 26,46 ± 6,04, motive etme alt boyut puan ortalaması 27,28 ± 5,80, empati alt boyut puan ortalaması 28,18 ± 5,49 ve sosyal beceri alt boyut puan ortalaması 26,69 ± 5,97 bulundu. Hemşirelerin eğitim durumları, mesleklerini severek yapma durumları ve görevleri ile Revize Edilen Hemşirelerin Mesleki Değerleri Ölçeği (HMDÖ-R) puanları arasında; cinsiyetleri, çocuk sahibi olma durumları, eğitim durumları, mesleklerini severek yapma durumları, çalıştıkları pozisyon ve çalışma yılları ile duygusal zekâ düzeyleri arasında istatistiksel anlamda ilişki bulundu (p<0,05). HMDÖ-R ve duygusal zekâ düzeyleri arasında ise istatistiksel anlamda ileri düzeyde pozitif yönlü bir ilişki bulundu (p<0,001). Araştırmada hemşirelerin mesleki değerlerinin güçlü, duygusal zekâlarının ise normal düzeyde olduğu ve duygusal zekâları arttıkça mesleki değerlerinin de güçlendiği sonucuna varıldı. The study was conducted as a descriptive study to examine the relationship between the professional values of nurses and their emotional intelligence. The universe consisted of 490 nurses working in a Training and Research Hospital in Istanbul and 216 nurses who agreed to participate in the study. Data; Information form, occupational values scale of the revised nurses and emotional intelligence scale. One-Sample Kolmogorov-Smirnov Testi, Corelation Analysis (Spearman's), Kruskal-Wallis and Mann Whitney-U test were used to analyze data at 95% confidence level and 5% significance level. Nurses 'average score of revised nurses' occupational values was 101,27 ± 15,62, mean score of emotional intelligence scale was 137,22 ± 25,27, emotional awareness subscale average score was 28,59 ± 4,98, Score average 26,46 ± 6,04, motive subscale average score 27,28 ± 5,80, empathy subscale average 28,18 ± 5,49 and social skill subscale average score 26,69 ± 5,97 found. The educational status of the nurses, their preference for professions and their duties and Revised Nursing Professional Values Scale (NPVS-R) scores; There were statistically significant relationship between their gender, their childhood status, their education status, their preference for profession, their position and years of work, and their level of emotional intelligence (p <0,05). A statistically significant positive correlation was found between NPVS-R and emotional intelligence levels (p <0.001). In the study, it was concluded that the professional values of the nurses were strong, their emotional intelligence was normal, and their emotional intelligence increased and their professional values strengthened.
Collections